Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Harmadik szegedi Tisza-híd: megjelent a kiírás, végig négysávos lesz a nagykörút, a vasút helyét egyelőre csak jelezni kell a pilléreken
Szegeden 2021. szeptember 27. 12:06

Harmadik szegedi Tisza-híd: megjelent a kiírás, végig négysávos lesz a nagykörút, a vasút helyét egyelőre csak jelezni kell a pilléreken

Szeged, nagykörút Alsóváros és Újszeged közötti szakasz (új Tisza-híddal) terveinek elkészítése: ez a feladat az Európai Unió Hivatalos Lapjában megjelent pályázati értesítő szerint.

Hirdetés

Erre írták ki a pályázatot:

Tervezési feladatok

  • környezetvédelmi engedély és KHT módosítása,
  • teljeskörű engedélyezési tervek elkészítése,
  • területigénybevételi terv elkészítése,
  • teljeskörű kiviteli tervek elkészítése,
  • szabályozási terv módosítása,
  • engedélyek beszerzése és
  • rendelkezésre állás az engedélyezési eljárásokban, minden szakágban az alábbi létesítményeknél:
    • Szeged, Nagykörút bezárása (Szeged–Újszeged között hiányzó szakaszok), Petőfi Sándor sugárút és Boldogasszony sugárút közötti nagykörúti közút szakasz (0,6 km) átépítése 2×2 forgalmi sávosra; Boldogasszony sugárút és Temesvári sugárút között új 2×2 sávos nagykörúti közútszakasz (1,2 km) kiépítése
    • a meglévő Nagykörút szakaszok forgalmi felülvizsgálata a Petőfi Sándor sugárút és a tervezett szegedi hídfő között (a megváltozott forgalmi viszonyoknak megfelelő csomóponti kialakítás tervezése, a közösségi közlekedés lehetőség szerinti előnyben részesítésével),
    • új 2×2 forgalmi sávos közúti Tisza-híd – kerékpárút és gyalogút átvezetéssel –, amelynek az alépítménye alkalmas kell legyen a távlati vasúti felépítmény fogadására.

A tervezendő Tisza híd főbb paraméterei:

  • A három részből álló új közúti Tisza-híd teljes hossza: 471 méter.
  • Szegedi oldali feljáró híd: folytatólagos, többtámaszú felsőpályás, öszvér gerenda híd, hossza 100 méter, támaszkiosztása: 2×50 méter.
  • Mederhíd: folytatólagos többtámaszú, alsópályás acél ívhíd, öszvér pályalemezzel, az ívtartó csak a középső nyílásban helyezkedik el hossza: 220 méter, támaszkiosztása: 40+140+40 méter
  • Újszegedi oldali híd: folytatólagos, többtámaszú felsőpályás, öszvér gerenda híd, hossza 145 méter, támaszkiosztása: 2×46+30+23 méter.

Az új közúti Tisza-hidat úgy szükséges megtervezni, hogy egyidejűleg kiépítésre kerülhessenek a vasúti hídpillérek is szerkezetileg közös alépítménnyel. Újszeged vasútállomását át kell alakítani az új körúti szakasznak megfelelően – vágánybontási és ahhoz kapcsolódó feladatok elvégzése – és az utasforgalmi kapcsolat biztosítása az új körútszakaszhoz.

Harminc hónap van rá, elvileg nincs hosszabbítási lehetőség. Pályázni október 28-án délig lehet.

Akkor most már tényleg épül? És ha igen, mikorra készül el?

Na ez az a két kérdés, amire még mindig képtelenség válaszolni.

Az, hogy megjelent ez a pályázati kiírás, az egy fontos lépés a régóta várt harmadik híd kapcsán, de pezsgőt még ne bontson senki: egy ideig még eltart, mire tényleg elkészül az átkelő.

Ha már „hídnál vagyunk”, stílben maradva: lett most egy provizóriumunk.

Garai Szakács László

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: déli Tisza-híd EU Európai Unió közlekedés pályázat Tisza Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés