Hirdetés
Színes 2021. szeptember 20. 10:34

Mi a SEO és hogyan befolyásolja az internetes keresést?

Röviden összefoglalva a SEO, Search Engine Optimization, az a technológiai ágazat, ami azzal foglalkozik, hogy minél közelebb kerüljön a különböző online keresőmotorok algoritmusainak működésének a megfejtéséhez, növelve ezzel a különböző online marketing ágazatok, szolgáltatások, vállalkozások népszerűségét és bevételét.

Hirdetés

A Google köztudottan uralja a globális kereséseket a piaci majdnem 93 százalékos részesedésével. A kaliforniai cég hihetetlen mennyiségű adatot dolgoz fel napi szinten, ami mellett nagy mennyiségű befektetéseket is végez, hogy a kereső szolgáltatása minél pontosabb legyen.

Ez a rendszer igaz a YouTube-ra, valamint a kevésbé használt Bing és Yahoo keresőkre is. Ez elsősorban nem hátrány és ne tévesszen meg senkit, hiszen az algoritmusok célja, hogy a keresésekre minél rövidebb idő alatt minél pontosabb találati listát állítson fel a felhasználóknak.

De mégis, hogyan kapcsolódik a SEO a keresésekhez és milyen módon hat a felhasználókra?

Manapság egyre gyakoribb különböző SEO irodákat találni, ahol bármilyen iparágban üzemelő cég, kisebb, nagyobb vállalkozás weboldalát SEO szakértők tervezik és építik annak megfelelően, hogy a különböző keresőmotorok algoritmusai minél jobb, magasabb pozícióban rangsorolják ezeket a SEO Expertek által épített oldalakat.

A SEO oldalakra a leggyakoribb példák lehetnek az utazási irodák, repülőjegy értékesítő oldalak, valamint hotelek és szállodák ajánlatait összehasonlító weboldalak, mint például a közismert, a booking.com, a híres repülőjegy kereső, a skyscanner.com, vagy éppen az igaming elemző oldal a sportfogadasioldalak.com.

A YouTube SEO viszont ennél is érdekesebb, mivel ahogyan sejteni lehet nemcsak weboldalakat, de videókat is lehet optimalizálni, hogy egy-egy YouTube keresésre milyen videók jelenjenek meg a találati lista elején.

Ez pedig egy sokkal keményebb dió, mivel a videó világában, az olyan méretű oldalakon, mint a YouTube, már nem elegendő minőségi, élvezhető tartalmat készíteni, de a videó hátterét alkotó optimalizálást sem szabad figyelmen kívül hagyni, hiszen ebben az esetben könnyen elveszhet egy videó a találati lista második, harmadik oldalán.

A kereső algoritmusok pedig nem lassítanak, a SEO pedig tartja a lépést velük. A keresőmotorok mellett a közösségi média információ áramlását is hasonló algoritmusok irányítják és ezáltal szabályozzák, hogy kinek, mikor és milyen posztja hol jelenjen meg a hírvonalon.

Az optimalizálás pedig egyre jobban meghatározza, hogy egy-egy weboldal, online vállalkozás, videó, vagy csatorna milyen pályát fut online.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: PR-cikk szponzorált tartalom seo Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés