Hirdetés
Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Mobilapplikációkat fejlesztetett Szeged: vadonatúj menetrendi alkalmazást és hibabejelentőt próbálhatunk ki
Szegeden 2021. május 26. 17:47

Mobilapplikációkat fejlesztetett Szeged: vadonatúj menetrendi alkalmazást és hibabejelentőt próbálhatunk ki

Képriport
A SASMob projekt keretében készültek el az alkalmazások. A most bemutatott kettőn túl lesznek még továbbiak is. Ha letölti ezeket, egy nagy bétateszt részese lehet!

Hirdetés

Ezt a két applikációt mutatta be a Széchenyi téren Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester és Szajbély Benedek, a Griffsoft üzleti megoldások igazgatója.

Help: mindent be tudunk jelenteni, azonnal, amikor tapasztaljuk

A Greenformers Help egy régóta várt hibabejelentő, problémabejelentő alkalmazás. Öt területen – közösségi közlekedés, utak állapota, közlekedési táblák és lámpák, közterület és zöldfelületek valamint egyéb – lehet hibát bejelenteni. Ötszáz karakterben írhatjuk le a tapasztalt problémát, csatolhatunk hozzá négy fényképet, és megadhatjuk a probléma pontos helyszínét is. Sőt, ha megadjuk az e-mailcímünket – ami egyébként pont úgy nem kötelező, mint a helyszínmegjelölés –, akkor visszajelzést is kapunk a bejelentésünkről. Az alkalmazás anonim, a GDPR-követelményeknek megfelel, nem gyűjtik az e-mailcímünket.

A qr-kóddal egy pillanat alatt lerántotam a Play áruházból mind a két alkalmazást. A motor a háttérben (sajnos) nem az enyém. Kattintson fönti képünkre, nézze meg Iványi Aurél galériáját!

Go: aki közösségi közlekedik, annak ez nélkülözhetetlen lesz Szegeden

Útvonalkereső applikáció több is van már Szegeden, elég a Google Mapsig elmenni, azon is ott van minden, a másik a Szegedi Menetrend applikáció. Ezek azt a célt szolgálják, hogy megtervezzem az útvonalam. – A Greenformers Gónak kifejezetten mi, szegediek, a rendszeres utazók vagyunk a célközönsége. Akik tudják, hova akarnak elindulni, és abból a bizonyos megállóból, ahova éppen kimentek biztos el tudnak-e jutni a céljukhoz a következő járattal – mondta Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester. Szajbély Benedek az alkalmazásról azt mondta, a menetrendek jellemzően dinamikusak, harminc másodpercenként frissülnek az adatok, amelyek a fedélzeti GPS-ekről származnak. Ha valamiért mégsem sikerül a valós adatokkal frissíteni, akkor becslést végez az alkalmazás, de ezt külön jelzik is benne.

Választék érkező autóbuszokból

Az alkalmazás nemcsak a helyadatok alapján működik: minden megállóra külön is rá lehet keresni egy utazástervezésnél.

A Griffsoft az applikációk keretrendszerét néhány hónap alatt megvolt, „az igazi kihívást a háttértár jelentette: hogyan jönnek át az adatok, hogyan tudjuk az SZKT-s és a volánbuszos adatokat összefésülni”, jegyezte meg ezzel kapcsolatosan Szajbély Benedek. Az is fontos volt, hogy duálplatformra fejlesztették, azaz egyből megvolt az applikáció Androidos telefonokra és iPhone-okra is. A bétateszt, amiben már most is részt vehetünk egy-két hónap alatt véget érhet. De túl sokat már nem nagyon változtatnak a most kiadott applikációkon.

Garai Szakács László

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: applikáció Griffsoft közösségi közlekedés Nagy Sándor okostelefon SASMob Greenformers Go Greenformers Help Szajbély Benedek
Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés