Hirdetés
Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Túl a városon
  • Ránk fog szólni a Facebook, ha olvasás nélkül akarunk megosztani egy cikket, ezzel is az álhírek és a hülyeségek terjedése ellen próbálnak küzdeni
Túl a városon 2021. május 12. 07:15

Ránk fog szólni a Facebook, ha olvasás nélkül akarunk megosztani egy cikket, ezzel is az álhírek és a hülyeségek terjedése ellen próbálnak küzdeni

De a felugró figyelmeztetés kikapcsolható lesz.

Hirdetés
Hirdetés

Egy új funkciót tesztelnek a Facebooknál: figyelmeztetik azokat a felhasználókat, akik olvasás nélkül akarnak megosztani egy cikket – írja a 24.hu.

Az ilyen esetekben egy felugró ablak jelenne meg, benne a következő szöveggel:

„Megosztani készülsz egy cikket anélkül, hogy megnyitnád!”

Ezt követően a rendszer arra figyelmezteti a felhasználót, hogy az olvasatlan információk megosztásával a legfontosabb tényekről maradhat le. A Facebook-ugyanakkor nem gátolja meg a megnyitás nélküli továbbosztást, hiszen a felugró üzenetet követően választási lehetőséget kínálnak a felhasználónak a cikk megnyitására vagy az olvasás nélküli megosztásra.

A fejlesztés egyértelmű célja az, hogy ezzel a módszerrel is minél inkább visszaszorítsák az álhírek terjedését. 

A tesztidőszak alatt először csak androidos okostelefonokon, kevés felhasználónál jelenik meg az újítás, és a felugró figyelmeztetés kikapcsolható lesz.

A Columbia Egyetem korábbi tanulmánya szerint a felhasználók közel 60 százaléka úgy osztott meg cikkeket a Twitteren, hogy a cím elolvasásánál tovább nem jutottak. Éppen ezért már a Twitternél is kipróbálták ezt a funkciót a felhasználók egy kis csoportjánál, és az eredményeik szerint a módszer hatásos:

40 százalékkal többen nyitották meg az után a cikkeket, hogy figyelmeztették őket, valamint csökkent a megosztások száma azok körében, akik valóban el is olvasták az adott szövegeket

– írja a Pocket-lint alapján a Telex.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: álhír Facebook fake news közösségi média média teszt tesztelés tesztüzem twitter

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés