Hirdetés
Hirdetés
Szegeden 2021. április 29. 16:28

Tizedik, prémiumkategóriás járművét is átadta az SZKT

Képriport
A 815-ös troli egy Škoda autóbusz újjáépítése: szétszedték, átalakították, összerakták, klímás, alacsonypadlós lett. Nemcsak ezt mutatták meg a trolitelepen, hanem az újjászületőben lévő napi szemle-csarnokot is.

Hirdetés

Utoljára 2013–2014-ben szerzett be új járműveket a Szegedi Közlekedési Társaság: az Ikarus-Škoda trolikat akkor vehette meg Szeged európai uniós forrásból. Azóta az SZKT flottája csak használt járművekkel gyarapodott.

Épp ezért kezdett járműfelújítási programba is a társaság, ami egyébként része az önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződésüknek is. A most bemutatott 815-ös pályaszámú jármű a tizedik troli, ami ennek a programnak köszönhetően forgalomba állhat – ez is, ahogy az összes többi klímás, alacsonypadlós, de a hajtásrendszere is a lehető legkorszerűbb. Škodának mondhatjuk, hiszen egy egykori Škoda autóbuszt építettek át a közlekedési társaságnál, de emlékezetes, hogy Lengyelországból behozott Solarisokat is újjáépítettek a Csáky-telepen.

Ezen a 815-ös trolin is minden olyan, máshol luxusnak, Szegeden alapnak számító felszerelés megvan rajta, ami az összes többin, a klíma és a korszerű elektronikus utastájékoztatás mellett

Most a 815-ös volt a főszereplő, de a mögötte álló 874-es Solarist is Szegeden újították fel! Kattintson fönti képünkre, nézze meg Iványi Aurél galériáját!
  • a wifi
  • és a bankkártyás jegyvásárló automata

sem hiányzik a járműről. Ezt is bordóra/pirosra fényezték, sőt, ki merem jelenteni, aztán majd legfeljebb megkapom a magamét kommentekben: RAL 3020-ra, azaz közlekedési pirosra fújták, mert hogy van ilyen szín, azaz, uraim, amikor a hölgyek barack, orgona meg bézs színárnyalatokról beszélnek, nyugodtan vágjanak vissza a RAL színskálával!

– A tíz járműre összesen 772 millió forintot költött az SZKT – mondta Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester, de azt már nem tudta megmondani, mikor folytatódhat ez a program, illetve mikor vehetnek újra járműveket: a koronavírus-járvány alatt meghozott kormányzati megszorítások igen érzékenyen érintik a Szegedi Közlekedési Társaságot, Szeged nem tud annyi támogatást adni a cégnek, amennyit korábban, a kormány elvonásai miatt. Pedig szükség lenne a program folytatására. Nagy Sándor hangsúlyozta, egy akkora városnak, mint Szeged a közösségi közlekedés az egyik legfontosabb közlekedési módja: a járvány előtti utolsó „békeévben” a városon belüli helyváltoztatások 36 százalékát valamilyen közösségi közlekedési eszközzel hajtottuk végre – és ez országos szinten is kiemelkedő.

Majó-Petri Zoltán az SZKT ügyvezető igazgatója arról beszélt, az SZKT-nál a járművekkel kapcsolatosan már megvalósult a körforgásos gazdálkodás: – Egy régi járművet, ami évtizedekig szolgálta a közlekedést, a kiváló kollégáim, ha rendelkezésükre állnak az erőforrások, akkor ilyen, modern járművé tudnak átépíteni. De nemcsak trolikat építünk újjá: az emlékezetes Széchenyi téri balesetben összetört Tatra villamosunkat is sikerült újjávarázsolni – mondta Majó-Petri Zoltán.

Majó-Petri azonban nemcsak a vadonatúj trolit akarta megmutatni, hanem a trolitelep felújítás alatt álló napi szemle-csarnokát is. Aki különböző közlekedési nyílt napokon járt a Csáky-telepen, az megnézhette ezeken a kirándulásokon a napi szemle-csarnokot is.

Ennek zajlik jelenleg az energetikai korszerűsítése: a napelemek már fenn vannak a tetőn, a panelprogramhoz hasonlóan beburkolják a csarnokot, és a korábbi üvegtéglák helyére, amik inkább sötétítettek, semmint beengedték a napfényt, ablakok kerülnek. Elkészülte után rá sem lehet majd ismerni az 1983-ban felhúzott épületre. Ez a felújítás része annak az energiahatékonysági programnak, aminek a keretében korszerűsítették például a makkosházi trolivégállomást is.

Bónusz: megmutatták nemhivatalosan a három vasútvillamost is, ahogy együtt pihennek éppen. Hiszen a Szeged-Rendezőre tervezett, Mészáros Lőrinc veje által építendő karbantartócsarnok még sehogy nem áll, annak ellenére sem, hogy az eredetileg hárommilliárdos beruházáshoz további egymilliárd forintot hozzácsaptak.

gszl

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: felújítás Majó-Petri Zoltán Nagy Sándor Szegedi Közlekedési Kft. SZKT tramtrain trolibusz vasútvillamos
Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés