Hirdetés
Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • A sláger igazzá válik: idén nekünk tényleg a Balaton lesz a Riviéra, mellette felkészül Szeged
Szegeden 2021. április 12. 16:47

A sláger igazzá válik: idén nekünk tényleg a Balaton lesz a Riviéra, mellette felkészül Szeged

Egyértelműn ez derül ki a Tárki az Everguest megbízásából készített felméréséből. A megkérdezettek közel 72 százaléka szeretne utazni, kétharmaduk belföldre, egyharmaduk külföldre.

Hirdetés

Bár a belföldi turizmusban Balaton eddig is mindent vitt, úgy tűnik, hogy ez még fokozható. Legalábbis egy frissen elvégzett felmérés szerint, amiben kizárólag olyanokat kérdeztek meg, akik az elmúlt két évben részt vettek többnapos belföldi vagy külföldi utazáson.

Jól mutatja az kimozdulási hajlandóságot, hogy a válaszadók 71,7 százaléka tervez utazni 2021-ben a koronavírus-járvány visszaszorulása esetén: 10,7 százalék külföldre, 40,2 százalék belföldre, 20,8 százalék pedig külföldre és belföldre is utazna.

Az idegenforgalmi szakemberek szerint, ha minden úgy történik, ahogyan azt a felmérések előrevetítik, akkor hihetetlen impulzusokat kaphat a hazai vendéglátás. A tömeges – és várhatóan mindent felülmúló – kereslet egyszerre fogja érinteni a szállásadókat és a vendéglátóhelyeket.

Bizonyára a válaszok hátterében ott található az a nem elhanyagolható emberi megfontolás, hogy a legtöbben az idén még nem kockáztatnak meg külföldi utat, ám nyaralni mindenképpen szeretnének. És fognak is.

Telt ház lesz a Balatonon

A magyarok körében a pálmát egyértelműen a Balaton viszi el a most megkérdezettek válasza alapján, ami a hazai idegenforgalmi statisztikákat alapul véve nem meglepetés. Tavaly nyáron, éppen a koronavírus-járvány második hullámának kirobbanása előtt a tavat és környékét nagy tömegben keresték fel a magyarok.

Az idén nyaralni vágyók több mint 67 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagyon szívesen menne a Balatonra.

Az idegenforgalmi szakemberek szerint, ha járvány valóban visszaszorul, akkor a soha nem látott foglalásszámokat rögzíthetnek a hazai szállásadók. A vírusjárvány utáni emberi magatartás érthető: a hosszú bezártság és helyhez kötöttség miatt a magyarok utazni és kimordulni vágynak.

Az előzetes felmérések szerint a hazai idegenforgalmi célpontokat felkereső magyarok hajlandók lesznek magasabb árat fizetni a szolgáltatásokért. A jól vagy viszonylag jól kereső családok az elmúlt hónapok el nem költött megtakarításait fordíthatják a nyaralásra.

Budapest azért más

Sajátos Budapest idegenforgalmi helyzete, mert a turisták 89 százaléka az elmúlt években, de akár évtizedeket is írhatnánk, külföldről érkezett. Ők a mögöttünk álló egy évben szinte teljes mértékben elmaradtak. Ezzel összefüggésben érthető, hogy a legnagyobb veszteségeket éppen a főváros idegenforgalma szenvedte el tavaly és az év eddigi részében.

A hazai válaszadók úgy nyilatkoztak, hogy a korábbi évekhez képest szívesebben keresnék fel Budapestet, és a legtöbben a kulturális turizmust jelölték meg ennek okaként. Elsősorban olyan művészeti eseményekre vágynak a vidéken élők, amilyenek a fővárosi színházi estek, komoly és könnyűzenei koncerteket és kiállítások.

A korábbi évekhez képest vélhetően megnövekedő belföldi turizmus azonban nem fogja pótolni az elmaradt és elmaradó külföldi vendégeket a fővárosból – derül ki a Tári felméréséből. Az elmaradó vagy a korábbi évekhez képest alacsonyabb számban érkező külföldiek nagyobb vásárlóereje is hiányoznak majd.

A fővárosi idegenforgalomban árcsökkenésre lehet számítani az idén nyáron, éppen a keresletcsökkenés miatt, vagyis mert a külföldiek szinte biztos, hogy alacsonyabb számban fognak Budapestre érkezni.

Felkészül: Szeged

Okkal feltételezhető, hogy amennyiben minden így alakul, akkor a belföldi turizmus felfutásából Szeged is részesedni fog. Már csak azért is, mert

belföldi célpontok között a város folyamatosan javított a helyezésén, és 2019-ben már a legkedveltebb hazai utazási célpontok közé is beverekedte magát.

A jótétemény ráférne Szegedre, ahonnan az elmúlt egy évben – hasonlóan a többi hazai turisztikai célponthoz – nagyobbrészt elmaradtak a vendégek. Hiányukat alaposan megszenvedte és megszenvedi a helyi vendéglátóipar.

Szeged a pandémia előtt évről évre jelentős mértékben növelte az idegenforgalmi dóból származó bevételét, amely a legobjektívebb mutatószáma annak, hogy egyre kedveltebb célpontja a város a belföldi turizmusnak.

B. P.

(Fotó: CsodálatosBalaton.hu)

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Balaton Budapest járvány koronavírus szállás turizmus utazás vendéglátás

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés