Hirdetés
Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Végéhez értek a kerékpáros és buszos fejlesztések Tarjában: biztonságosabb és gyorsabb lett a közlekedés
Szegeden 2021. március 31. 14:57

Végéhez értek a kerékpáros és buszos fejlesztések Tarjában: biztonságosabb és gyorsabb lett a közlekedés

Képriport
A tavaly júniusban elkezdett fejlesztések során Tarjánban és az Északi városrészben új kerékpáros útvonalakat jelöltek ki, csomópontokat építettek át, megújultak a buszsávok és buszmegállók.

Hirdetés

Az elmúlt években Szeged kiemelt célként tekintett arra, hogy fejlessze a fenntartható városi közlekedést. Ennek eredményeként

mára az egykori 4–5 százalékról 20 százalékra növekedett a kerékpárosok aránya a városi közlekedésben.

– A fenntartható közlekedés fejlesztését célzó programban korábban már jelzőlámpás csomópont épült ki az Algyői úton, a Ladvánszky, a Baktói és a Diadal utca találkozásánál. Baktó, Új-Petőfitelep, Újszeged is érintettek voltak a kerékpározás és a közösségi közlekedés feltételeit javító fejlesztésekben – mondta el ma délelőtt Nagy Sándor, aki az elsők között próbálta ki az új kerékpárutat, hiszen maga is biciklivel érkezett a Retek és Szamos utca találkozásánál tartott projektzáróra.

Az alpolgármester beszélt arról is, hogy ennek folytatásaként készültek el most újabb két városrészben a közlekedésbiztonságot szolgáló fejlesztések.

  • A jövőben biztonságosan hajthatunk végig a Rózsa–Retek–Lugas–Gábor Áron utcán kijelölt kerékpáros útvonalon.
  • A Csongrádi és a József Attila sugárúti, valamint a Csillag téri forgalmas csomópontokban kerékpáros átvezetéseket alakítottak ki.
  • A körtöltésen átvezető útszakaszt – a Lugas utcai trolivégállomástól a Göndör sorig – 7 méterről 8 és fél méterre kiszélesítették, hogy az autósok és a kerékpárosok jobban elférjenek, biztonságosabban közlekedhessenek.
  • A Retek utcában megújult a Csillag tértől a Szamos utcáig vezető, egyirányúsított kerékpárút burkolata.
  • Mindkét irányban lehetővé tették a kerékpározást az egyirányú forgalmú Tarján szélén, továbbá a Szamos utca 3–7. számú épületek mögötti és a Retek utca 3–7. számú épületek északi oldalán húzódó szervizúton.
  • Átépítették a Retek–Róna–Szamos utcai csomópontot, így a gyalogosok terelőszigettel védett zebrán kelhetnek át az úton a Retek utcában.
  • A Csillag tér felé tartó buszok megállóját hátrébb helyezték, a Róna utca burkolatát pedig 37 méter hosszon kiszélesítették 6 méterre, és itt is létesült gyalogátkelőhely.
  • A Szamos utcában kerékpáros nyomvonalat jelöltek ki.
  • Megújult a Csillag téri körforgalom útburkolata, az útalapot több helyen megerősítették. A Lugas utca útburkolatát is felújították – az útalap helyenkénti megerősítésével – a körforgalom és a trolivégállomás között.
  • A Szilléri sugárúton pedig külön balra kanyarodó és befogadó sáv létesült a Retek utcai csomópontban. Tempo 30 övezetet alakítottak ki a Szamos utca–Retek utca–József Attila sugárút–Tarján széle, valamint a Szamos utca–Budapesti körút–Retek utca által határolt területen.
Elsősorban a gyalogosokat és a kerékpárosokat védik a tarjáni fejlesztések (A nyitóképünkre vagy ide kattintva megnézheti Iványi Aurél fotóit!)

A közösségi közlekedés feltételeit is javították a két városrészben. Buszsávot alakítottak ki a Budapesti körúton, a 10. számú épülettől a Csillag térig. A buszok akadálytalan haladását segíti a Budapesti körút Szamos utcai csomópontjában elvégzett sávszélesítés is.

Ezenkívül megújult 6 buszmegálló: 4 a Retek utcában, 2 a Víztorony térnél, 4 pedig bazaltbeton burkolatot kapott, valamint 3-ban új peron épült, 4-ben pedig esőbeálló pavilont helyeztek el.
A projektben egy új, 92 méter hosszú, kétirányú kerékpárút is épült, amely a Kis Tisza és a Tápai utcát köti össze a Bertalan hídnál.

Zöldült is a két városrész. Összesen 214 fát ültettek: 48-at a Lugas utcában, 1-et a Csillag téren, 165-öt pedig más helyszíneken.

A fejlesztéseket 1,4 milliárd forint európai uniós támogatásból és saját forrásból finanszírozta az önkormányzat. A kivitelezéseket a közbeszerzési eljárásban nyertes Délút Építő és Bányászati Kft. végezte.

rag

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Északi városrész fejlesztés kerékpárosbarát fejlesztés kerékpárút-építés közlekedésbiztonság Nagy Sándor Tarján
Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés