Hirdetés
Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Lassan, de biztosan épül a Szegedet Ópusztaszerrel összekötő kerékpárút: májusra ígérik a teljes befejezését
Szegeden 2021. március 17. 12:04

Lassan, de biztosan épül a Szegedet Ópusztaszerrel összekötő kerékpárút: májusra ígérik a teljes befejezését

Két éve épül, és várhatóan május végére teljes hosszában birtokba vehetik majd a kerekezők a Szeged-Ópusztaszer közötti kerékpárutat. Szeged már 2019-ben átadta a városhatárig terjedő szakaszt. A többi részen is akad, ahol már teljesen kész az út, de olyan is, ahol éppen csak a bozótirtáson jutottak túl.

Hirdetés

A Szegedtől harminc kilométerre fekvő Ópusztaszerig vezető kerékpárút első, szegedi szakaszát már 2019. május végén átadták a forgalomnak.

A 4519-es út mentén a Fehér-tói csatornától egészen Szeged közigazgatási határáig tartó szakasz 655 millió forintos támogatást kapott az Európai Uniótól, a beruházás teljes költsége 881 millió forint volt, ennyiből készült el a 2 és fél méter széles, 6235 méter hosszú kerékpárút.

A munkák folytatására Sándorfalva, Dóc és Ópusztaszer a megyei önkormányzattal közösen, konzorciumban pályázott, majd a munkák megkezdése óta szakaszosan haladnak a kerékpárút építésével, mivel a munkaterületeket nem egyszerre tudták átadni a kivitelezőnek.

A beruházás sok ingatlant érintett, ráadásul a területek különböző besorolásúak voltak: Sándorfalvánál például egy lápos, ingoványos területet le is kellett csapolni, majd feltölteni.

Most úgy tűnik, ha a járvány nem szól közbe, akkor a több mint 1 milliárd forintból épülő kerékpárutat teljes hosszában májusban vehetik hivatalosan is birtokba a kerekezők, ami azt jelenti, hogy a jövőben Szegedtől egészen Ópusztaszerig biztonságosan, a közúti forgalomtól elkülönített kerékpáros sávon tehetik majd meg a nagyjából harminc kilométeres utat a biciklizők.

Az kerékpárút szegedi, több mint 6 kilométer hosszú szakaszát már 2019-ben átadták (fotó: Iványi Aurél)

Az épülő út több szakaszát azonban már most is használják, miközben Szeged és Sándorfalva között, valamint Ópusztaszernél száz százalékos a készültség, addig a nyomvonalon találhatunk olyan részeket is, ahol éppen csak befejezték a fák, cserjék irtását, de olyat is, ahol elkészítették a tükröt, vagy már az alap is a helyére került, vagy csak a kopó aszfaltréteg hiányzik az út felületéről.

Ha teljes hosszában elkészül a bicikliút, Szegedtől Ópusztaszer érintésével egészen Kistelekig kerekezhetünk.

A tervek szerint később a megyehatárig meghosszabbítva, illetve a Bács-Kiskun megyeiekkel együttműködve folytatódhatna a beruházás, ami ha megvalósul, egészen Kecskemétig el lehet majd jutni kétkerekűvel. Ugyanezt a másik irányba, Makó felé is tervezik.

Csongrád-Csanád megye egységes kerékpárút hálózatában akadnak olyan részek, ahol 4-5, vagy 10 kilométeres szakaszok hiányoznak, ezek pótlására a következő öt évben száz kilométernyi bicikliutat terveznek létesíteni a megyében. Az elképzelés megvalósulása után nagyjából 90 százalékos lesz majd a megye kerékpárút-lefedettsége.

A statisztikák azt mutatják, erre nagy szükség is van, mert Csongrád-Csanád megyében a nyári hónapokban kiugróan magas a bringások száma.

A beruházás vegyes képet mutat: van, ahol már régen lehet kerekezni és van, ahol még csak a bozótot írtják

Ópusztaszert egy hónap alatt több mint négyezer bringás kereste fel

Több kerékpárszámláló pont üzemel Csongrád-Csanád megyében, amelyekből kiderül, hogy a nyári hónapokban kiugróan magas a bringások száma a térségben – írja a bringazas.hu.

Ópusztaszernél tavaly napi átlagban 103 kerékpáros haladt át a számlálóponton, a legforgalmasabb hónap pedig a július volt, 4102 biciklissel.

Sokan bicikliznek Mórahalmon a Kissori útnál is, ahol a napi átlagos bicikliszám 95, a havi csúcs pedig itt is júliusban volt. Akkor 3739-en tekertek arra.

A domaszéki műszer, ami az 55-ös főúton van, napi 64 biciklist jelzett. Viszont a legforgalmasabb hónap itt a szeptember volt, amikor kicsivel több mint 3 ezer bringát rögzítettek.

Szeged is élen jár a kerékpáros közlekedésben: húsz év alatt 5-ről közel 20 százalékra emelkedett azoknak a száma, akik kerékpárral járnak iskolába, illetve a munkahelyükre. 

A szegediek nagyjából felének van otthon kerékpárja, ami azt jelenti, hogy alkalmanként sokan használják a kétkerekűeket rekreációs célra, igénybe véve a környező településekre vezető bicikliutakat is.

rag

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: beruházás fejlesztés kerékpárút-építés közlekedés közlekedésbiztonság Ópusztaszer Sándorfalva Szeged
Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés