Hirdetés
Hirdetés
Szegeden 2021. február 4. 00:18

Február 22-től újra járnak a vonatok Szeged és Hódmezővásárhely között

A tram-train beruházáshoz kapcsolódóan hamarosan befejeződik a nagyvasúti pálya felújítása a két város között, vége a vonatpótló-buszozásnak.

Hirdetés

A felújítás alatt 2018 áprilisától a két megyei jogú város állomásai között szünetelt a vonatközlekedés, és pótlóbuszok szállították az utasokat.

Február 22-től a teljes vonalon, Szeged és Békéscsaba között M41-es (Csörgő becenevű) dízelmozdonyok közlekednek – az utasforgalomtól függően – kettő, három kocsival, megtartva a korábban már megszokott csatlakozási rendszert Szegeden, Békéscsabán és Orosházán, és továbbra is biztosítanak átszállást Szentes felé Hódmezővásárhelyi Népkert állomáson.

Szeged-Rókus és Hódmezővásárhelyi Népkert között 22 kilométeren fektettek le síneket, ahol a vasútüzem megkövetelte, ott második vágány is épült, ágyazat- és tereprendezési munkákat is végeztek, szabályozták a váltókat és a vágányokat. Jelenleg zajlik a biztosítóberendezés kiépítésének befejező fázisa. A szükséges hatósági eljárások befejeztével ez a pályaszakasz 100 kilométer/órás megengedett sebességre lesz alkalmas.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján található adatok szerint a nagyvasúti pálya rekonstrukciója a magyar állam finanszírozásában valósul meg, a kivitelező a Swietelsky Vasúttechnika Kft., a fejlesztés szerződéses összege mintegy 25 milliárd 676 millió forint.

A teljes tramtrain-beruházás 80 milliárd forintba kerül. A „vasvilláknak" becézett járműveket a Stadler építi, összesen 8+4 járművet szállítanak. Az első járművet szentesi kitérő után viszik csak Hódmezővásárhelyre, hogy megkezdje a futópróbát Szeged és Vásárhely között.

A 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train 216 férőhelyes, melyből 4 mozgássérült hely és 92 ülőhely (16 felhajtható ülés). Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján 50 kilométer/órás maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással, 100 kilométer/órás megengedett maximális sebességgel szállíthatják majd az utasokat. A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek majd. A két multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsik szállítása is biztosított.

A gyártó Stadler tájékoztatása szerint várhatóan 2021 tavaszán megérkezik a következő két tram-train szerelvény is Szentesre, ez év nyaráig pedig további öt jármű szállítása is megtörténik. Hódmezővásárhely és Szeged között a tram-train mintegy 37 perces menetidővel közlekedik majd, így ez lesz a leggyorsabb eljutási mód, a teljes járműparkkal csúcsidőszakokban akár 15 percenként indíthatók lesznek a vasút-villamosok, becenevükön Vasvillák.

(Fotó: MÁV)

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: elővárosi vasút közlekedés MÁV tramtrain Vasvilla Szeged-Hódmezővásárhely vasútvonal
Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés