Hirdetés
Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Vasútvillamos: vagy tényleg gond lesz az indulással, vagy az MTI fordított félre valamit, vagy gondatlanul fellebbentette a leplet a Fidesz-valóságról
Szegeden 2021. január 27. 08:14

Vasútvillamos: vagy tényleg gond lesz az indulással, vagy az MTI fordított félre valamit, vagy gondatlanul fellebbentette a leplet a Fidesz-valóságról

Egy teljes átlagos, Mészáros Lőrinccel kapcsolatos hírben van egy mondat, ami „nem túl jó”.

Hirdetés

Megjelent a Magyar Távirati Iroda hírfolyamában egy közlemény arról, hogy a Szeged és Hódmezővásárhely közé vasútvillamosokat gyártó Stadler vegyesvállalatot alapít a Mészáros Csoport vasútépítési cégével a V-Híddal: vasúti teherkocsikat és tartálykocsikat fognak közösen építeni valahol Magyarországon. Ebben eddig semmi extra nincs, Mészáros Lőrinc körül egy ideje „mindig történik valami”, a V-Híd ráadásul tényleg ért a vasútépítéshez, azaz érthetőnek is tűnhet a megállapodás.

Ám a távirati iroda jelentésében ezután van egy mondat, ami többféleképpen is elbizonytalanít minket a vasútvillamossal kapcsolatosan. Ezt írják ugyanis:

„Magyarországon a vállalat eddig összesen 195 vasúti járművet értékesített, az utazóközönség a Flirt típusú alacsonypadlós- és Kiss típusú emeletes villamos motorvonatairól, illetve a jövő évben forgalomba álló Citylink traim-train járműveiről ismerheti.”

A hír a Magyar Távirati Iroda hírfolyamában. Nyilvános, bárkinek elérhető, aki regisztrál az MTI oldalára – ide kattintva ki is nagyíthatja képernyőmentésünket

Javítást, pontosítást azóta sem adtak ki, senkinek nem tűnt fel, hogy itt valami hiba van, lehet, és ez akár azt is jelentheti, hogy nincs hiba. A mondat alapján az alábbiakra lehet következtetni:

  • bármennyire is átadták nagy büszkén Szentesen a vasútvillamost, az csak 2022-ben indulhat el,
  • a megállapodást már valójában tavaly megkötötték, de valamiért csak most jelentették be,
  • az eredeti közlemény fordításánál valamit elrontott az MTI.

Utóbbi nem lenne baj, ha adtak volna ki pontosítást.

Az első két pont, bármelyik is az igazság, aggályos. Hiszen már most tudni lehet, ezek szerint, hogy a projekt valójában még tovább csúszik különböző okok miatt, vagy ha több mint egy hónapja megkötöttek egy ilyen horderejű megállapodást, akkor joggal gondolhatjuk azt is, minden ehhez hasonló és még jelentősebb kormányközeli döntés hónapokkal korábban el van már döntve.

Melyik esetben érezné legkevésbé rosszabbul magát?

Nem kell válaszolnia.

gszl

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Stadler tramtrain vasútvillamos Mészáros Csoport V-Híd Zrt.
Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés