Hirdetés
Hirdetés
Szegeden 2021. január 4. 17:12

Megújulhatnak Szeged nagyállomás peronjai

A Szeged–Békéscsaba vasútvonal felújításának farvizén lehetnek szebb, modernebb peronok a Pfaff-épület előtt.

Hirdetés

A Szeged–Békéscsaba vasútvonal „vasútvillamoson túli területeit” sem hagyja az út szélén Brüsszel: az uniós közbeszerzési értesítőből kiderül, hogy Szegedtől Szeged Rókusig és Hódmezővásárhelyi Népkerttől Békéscsabáig születik újjá a vasútvonal, Orosházától ráadásul 120 kilométer/óra lesz a pályasebesség – valljuk be, ez kozmikus sebességnek számítana a Dél-Alföldön. De nemcsak a sínek újulnak meg:

(fotók: Iványi Aurél)
  • Szeged nagyállomáson, Telekgerendáson és Kútvölgyön áttervezik az utasperonokat,
  • a hódmezővásárhelyi állomáson új üzemi épületet létesítenek miután a régit lebontják,
  • felújítják a vonal környékén az érintett utakat és közműveket,
  • valós idejű, számítógépes vasútüzemi szimuláció elvégzésére képes vizsgálat,
  • illetve modern, központi forgalomirányítást lehetővé tevő állomási biztosítóberendezés lesz a vonalon.

A vasútfelújítás előkészítésére vonatkozó mérnöki tervezési feladatokat a BÉSZ Konzorcium – Infraplan Vasút- és Úttervező Zrt., a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. és a Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft. – nyerte meg.

gszl

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: MÁV pályafelújítás vasút Hódmezővásárhely Orosháza Szeged–Békéscsaba vasútvonal tramtrain vasútvillamos
Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés