Hirdetés
Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Útra kész a 001-es Vasvilla, azaz a tramtrain prototípusa, de nem akkor és nem úgy jön, és később is áll forgalomba – mostani tudásunk szerint
Szegeden 2020. december 28. 14:16

Útra kész a 001-es Vasvilla, azaz a tramtrain prototípusa, de nem akkor és nem úgy jön, és később is áll forgalomba – mostani tudásunk szerint

Januárban jön meg. Szentesen lakik, februárnál hamarabb nem látjuk futópróbázni, és iskolakezdésre sem tudnak beállni, legalábbis a mostani állapotok alapján.

Hirdetés

November végén a Szeged Podcastban egy teljes adást szenteltünk a tramtrainnek.

Ekkor derült ki az egyik legfontosabb dolog velük kapcsolatosan: Vasvillának becézik a járműveket a vasútbarátok.

Abban az adásban szakértő vendégeinktől elég sok minden elhangzott, többek között az is, hogy Valenciában a Stadler gyárából hajóra rakják a prototípust, majd Rijekából hozzák el csak kamionokkal Szentesig várhatóan január vége felé.

Mégsem így lesz.

A gyártó Stadler Rail Valencia S.A.U. tájékoztatása szerint 2021. január közepén megérkezik az ország első vasútvillamosa: a 37 méter hosszú, 70 tonnás járművet kamionokkal szállítják kocsinként Valenciából Szentesre – áll a MÁV közleményében.

(fotók: MÁV)

A szentesi lakhely is érthető. Az ország egyik legjobb vasúti motorgarázsában rakják össze a szerelvényt, amely egy ideig még rendre oda tér majd haza: a Mészáros Lőrinc vejének, Homlok Zsoltnak a cége által Szeged-Rendezőn épített karbantartócsarnok még sehogy nem áll, annak ellenére sem, hogy az eredeti, több, mint hárommilliárdos költségkeretet még egy milliárddal megtolták.

Azt is tervezték eredetileg, hogy a szeptemberi becsöngetés tramtrainközlekedést hoz Szeged és Hódmezővásárhely közé. Most nagyon úgy tűnik, a MÁV menetrendjének módosítására, legalábbis a tramtrain miatti módosítására majd egy hónapot várni kell: a Vasvillák szeptember végén állhatnak forgalomba, akkor is csak az első három vonat. A mostani tervek szerint az első körben megrendelt nyolc szerelvény további öt járműve november végére állhat forgalomba, akkorra kapják meg a hatósági engedélyeket az eredetileg Citylinknek hívott tramtrainek.

Azaz a remélt dús menetrend csak valamikor november végén, december elején valósulhat meg. De ez igazából nem baj még, legalább lesz idő kiképezni a személyzetet. A fönti podcast adásban ugyanis Bíber Anett MÁV-szóvivő azt mondta, tramtrainvezérekből nem áll jól a vasúttársaság.

Viszont ami nagyon menő, hogy a szerelvények érkezésével párhuzamosan a tramtrain útvonalán fekvő jelentősebb megállóhelyeken jegyértékesítő automatákat telepít a vasúttársaság amelyekből vasúti jegyek és bérletek, szegedi jegyek és bérletek, valamint a kifejezetten Szeged és Hódmezővásárhely közötti utazóknak kialakított tramtrain termékek egyaránt elérhetők lesznek. Az automaták telepítése várhatóan 2021 második negyedévében kezdődik. Azaz könnyen elképzelhető, hogy jegyet sokkal hamarabb tudunk majd venni a Vasvillákra, semmint felszállhatunk rájuk.

De hátha begyorsulnak az események, Lázár János érdekérvényesítő képességét látva nem csodálkoznánk, ha végül mégis elindulna szeptember elején a tramtrain-közlekedés, és lenne elegendő, megfelelő szaktudású személyzet a vasútvillamosokra.

Ám amíg ideér, nézzék meg a lenti videót a 001-es egység készülődéséről!

Garai Szakács László

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Hódmezővásárhely közösségi közlekedés MÁV-Start Stadler Szegedi Közlekedési Kft. SZKT tramtrain Valencia
Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés