Hirdetés
Túl a városon 2020. december 9. 19:46

Rohadnak az orosz metrókocsik, de a BKV nem támogatja a feljelentést

Vajon dicsőséges az eredmény, ha a felújított orosz metró 72+15 milliárdos költségét szembeállítjuk az új kocsik 108 milliárd forintos költségével?

Hirdetés

Műszakilag ésszerűtlenül járt el a BKV a metrókocsik felújítására kiírt pályázatnál, de nem sértett jogszabályt – ezt állapította meg a 222 orosz metrókocsi felújítását vizsgáló független szakértői csoport. 

Karácsony Gergely budapesti főpolgármester kezdeményezésére a Budapesti Műszaki Egyetem vezetésével kezdték vizsgálni az orosz metrókocsik felújítását, miután kiderült, hogy több gond is van a leszállított kocsikkal. A legnagyobb probléma az, hogy a szerelvények alja rohadni kezdett.

Az elemzés megállapítja, hogy bár még 15 milliárd forintot kell költeni az orosz metrókra, azok képesek lehetnek még 30 évig működni, ezért összességében még mindig jobb megoldás ez, mint újakat vásárolni.

A jelentésből kiderül: a felújításra kiírt pályázat nem kényszerítette az ajánlattevőket arra, hogy a lehető legjobb műszaki tartalmat ajánlják a megadott ár mellett, ami hatalmas hiba volt. Igaz, ezt később szerződésmódosítással javították. Ezután egyeztek meg a vázszerkezet újragyártásáról, új vontatómotorok beszerzéséről és a garancia 30 évre növeléséről is – írja a magyarnarancs.hu

Ha a BKV maga újította volna fel a metrókocsikat, akkor ez 172 milliárd forintba került volna, ehhez kell még számolni mintegy 255 milliárd forint értékű környezetterhelést és többlet utazási időt.

Az új szerelvények 108 milliárd forintba kerültek volna, a felújított szerelvényekért 72 milliárdot fizettek. Ehhez jönne még a 15 milliárdos felújítás, ami így 87 milliárd forint a használt orosz metrókocsikért. 
 

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: BKV Budapest metrófelújítás orosz metró

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés