Szegeden 2020. november 27. 20:45

Vasvillára föl! Itt a Szeged Podcast tizenhetedik adása!

Beharangoztuk, megcsináltuk! Ebben az adásban minden a tramtrainről szólt. Sosem volt még ekkora csúcsforgalom, ez a műsorvezetői mennyiségre éppúgy igaz, mint a vendégekre.

Hirdetés
Hirdetés

Történelmi.

A november 27-i adás sok szempontból megérdemli ezt a jelzőt:

  • először fordult elő a Szeged Podcast történetében, hogy három műsorvezető próbálta kordában tartani az adást: Gedzo és Kovács M. Norbert mellé erre az adásra beültem én is,
  • négy vendége volt a műsornak,
  • amely egy olyan közösségi közlekedési eszközről szólt, ami eddig még nem közlekedett Magyarországon.

A tramtrain volt az adás témája,

amelynek érkezte kézzelfogható közelségben van, ám még mindig kell rá várni egy kicsit.

Vendégünk volt az adásban

  • Dunai Zoltán, a szerelvényeket gyártó cég, a Stadler Közép-Európa divíziójának, a Stadler Trains Magyarország Kft.-nek az ügyvezető igazgatója,
  • Majó-Petri Zoltán, az SZKT ügyvezető igazgatója,
  • Németh Zoltán Ádám, az SZKT közösségi közlekedési és vasútbiztonsági vezetője és
  • Biber Anett, a MÁV szóvivője.

Egyetlen dolgot elspojlerezek, annyira csodálatos: beszélgettünk arról, hogy oké, hogy tramtrain, de mégis, hogyan mondjuk ezt valójában magyarul, mi az igazán helyes, vasút-villamos, villamos-vasút, mire Németh Zoltán Ádám, amellett, hogy megmondta, mi a helyes magyar név azt is elmondta, már beceneve is van a járműnek.

Igen, máris van beceneve, ez teljesen normális, hogy a vasúton mindig adnak beceneveket a járműveknek, de a Szergejhez, Szilihez, Csörgőhöz, Bivalyhoz, Giganthoz, Gyíkhoz, Gokarthoz, hagy ne soroljam tovább, szokott fülnek is egyszerre hangzott keménynek, megmosolyogtatónak és menőnek a tramtrain beceneve:

Vasvilla.

Az adásból többek között megtudhatjuk:

  • mikor érkezik valójában az első szerelvény,
  • milyen átalakításokat kellett Szegeden elvégezni ahhoz, hogy közlekedhessen a jármű,
  • hol és hogyan tart a tarifák megállapítása, egyáltalán, milyen jegyeket lehet váltani,
  • kik fogják vezetni a szerelvényeket, a MÁV mozdonyvezetői, vagy az SZKT villamosvezetői, és hol tart most a képzésük,
  • hogy áll a szegedi karbantartóbázis építése,
  • de Majó-Petri Zoltán például arról is mesél, hogy Hollandiában is van egy Szeged–Hódmezővásárhely városkapcsolat,
  • lesz-e 1-es villamos azután, hogy elindulnak jövőre tanévkezdéskor a szerelvények,
  • visszakapjuk-e a decemberi menetrendváltáskor Szeged és Hódmezővásárhely között a vasútvonalat?

És még mennyi mindent kérdeztünk, valamennyi kérdésünkre lelkesen, türelmesen válaszoltak a vendégeink.

Szeged Podcast · Szeged Podcast 017 · 2020.11.27.

Hallgassa, aki úgy érzi!

Garai Szakács László

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Garai Szakács László Gedzo Kovács M. Norbert közösségi közlekedés MÁV MÁV-Start podcast Szeged Podcast Szegedi Közlekedési Kft. SZKT tramtrain Biber Anett Dunai Zoltán Németh Zoltán Ádám Stadler Stadler Trains Magyarország Kft.