Hirdetés
Hirdetés
Szegeden 2020. november 27. 20:45

Vasvillára föl! Itt a Szeged Podcast tizenhetedik adása!

Beharangoztuk, megcsináltuk! Ebben az adásban minden a tramtrainről szólt. Sosem volt még ekkora csúcsforgalom, ez a műsorvezetői mennyiségre éppúgy igaz, mint a vendégekre.

Hirdetés

Történelmi.

A november 27-i adás sok szempontból megérdemli ezt a jelzőt:

  • először fordult elő a Szeged Podcast történetében, hogy három műsorvezető próbálta kordában tartani az adást: Gedzo és Kovács M. Norbert mellé erre az adásra beültem én is,
  • négy vendége volt a műsornak,
  • amely egy olyan közösségi közlekedési eszközről szólt, ami eddig még nem közlekedett Magyarországon.

A tramtrain volt az adás témája,

amelynek érkezte kézzelfogható közelségben van, ám még mindig kell rá várni egy kicsit.

Vendégünk volt az adásban

  • Dunai Zoltán, a szerelvényeket gyártó cég, a Stadler Közép-Európa divíziójának, a Stadler Trains Magyarország Kft.-nek az ügyvezető igazgatója,
  • Majó-Petri Zoltán, az SZKT ügyvezető igazgatója,
  • Németh Zoltán Ádám, az SZKT közösségi közlekedési és vasútbiztonsági vezetője és
  • Biber Anett, a MÁV szóvivője.

Egyetlen dolgot elspojlerezek, annyira csodálatos: beszélgettünk arról, hogy oké, hogy tramtrain, de mégis, hogyan mondjuk ezt valójában magyarul, mi az igazán helyes, vasút-villamos, villamos-vasút, mire Németh Zoltán Ádám, amellett, hogy megmondta, mi a helyes magyar név azt is elmondta, már beceneve is van a járműnek.

Igen, máris van beceneve, ez teljesen normális, hogy a vasúton mindig adnak beceneveket a járműveknek, de a Szergejhez, Szilihez, Csörgőhöz, Bivalyhoz, Giganthoz, Gyíkhoz, Gokarthoz, hagy ne soroljam tovább, szokott fülnek is egyszerre hangzott keménynek, megmosolyogtatónak és menőnek a tramtrain beceneve:

Vasvilla.

Az adásból többek között megtudhatjuk:

  • mikor érkezik valójában az első szerelvény,
  • milyen átalakításokat kellett Szegeden elvégezni ahhoz, hogy közlekedhessen a jármű,
  • hol és hogyan tart a tarifák megállapítása, egyáltalán, milyen jegyeket lehet váltani,
  • kik fogják vezetni a szerelvényeket, a MÁV mozdonyvezetői, vagy az SZKT villamosvezetői, és hol tart most a képzésük,
  • hogy áll a szegedi karbantartóbázis építése,
  • de Majó-Petri Zoltán például arról is mesél, hogy Hollandiában is van egy Szeged–Hódmezővásárhely városkapcsolat,
  • lesz-e 1-es villamos azután, hogy elindulnak jövőre tanévkezdéskor a szerelvények,
  • visszakapjuk-e a decemberi menetrendváltáskor Szeged és Hódmezővásárhely között a vasútvonalat?

És még mennyi mindent kérdeztünk, valamennyi kérdésünkre lelkesen, türelmesen válaszoltak a vendégeink.

Szeged Podcast · Szeged Podcast 017 · 2020.11.27.

Hallgassa, aki úgy érzi!

Garai Szakács László

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Garai Szakács László Gedzo Kovács M. Norbert közösségi közlekedés MÁV MÁV-Start podcast Szeged Podcast Szegedi Közlekedési Kft. SZKT tramtrain Biber Anett Dunai Zoltán Németh Zoltán Ádám Stadler Stadler Trains Magyarország Kft.
Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés