Szegeden 2020. október 28. 15:00

Tízmilliárdokból építhet vasutat Mészáros Lőrinc Szeged és Röszke között

Összesen 18 kilométernyi, 120 kilométer/órás sebességre alkalmas pályát építhet a nemzet gázszerelője a röszkei határig, ez a Szeged–Szabadka vasútvonal magyarországi szakasza. A fejlesztés lehetne akár a következő szegedi tramtrain alapja is.

Hirdetés

A Szeged és Röszke közötti 18 kilométer megépítésével előbb-utóbb akár tramtrain járhatna városunk és Szabadka között is, ugyanúgy, mint Hódmezővásárhely felé. Ennek feltétele lenne a a 4-es villamos felújítása is, amit finoman szólva elcsent a kormány Szegedtől. A tramtrain egyelőre a távoli jövő, most még csak a vasúti pálya közbeszerzésénél tartunk.

A tenderen három ajánlat versenyzett,

  • a Mészáros-féle V-Híd Zrt. 44 milliárd 800 millió,
  • az Abronits Róbert érdekeltségébe tartozó Dömper Kft. 45 milliárd 500 millió,
  • a Strabag Rail Kft. 45 milliárd 100 millió forintos ajánlata közül a „legolcsóbb” nyert, azaz Mészáros Lőrinc cége – írja az Átlátszó.

A Lázár János szívügyének számító Szeged-Szabadka vasútvonal magyarországi szakaszát tehát a közbeszerzések hazai királya, az egykori felcsúti gázszerelő, polgármester cége építheti meg 44 milliárd 800 millió forintból.

Az építkezés Bajáig tartana egyébként, a Szeged-Szabadka-Baja szakasznak 2022-re kellene működnie.

Az oknyomozó portál megemlíti, hogy a V-Híd 2016-ban még csupán 2 milliárd forint árbevételt könyvelhetett el, 2019-ben viszont már 33 milliárd 800 millió forintot. Tavalyi nyeresége 5 milliárd 800 millió forint lett.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Röszke vasút közbeszerzés Mészáros Lőrinc beruházás Szeged-Röszke vasútvonal Szeged-Szabadka vasútvonal Szeged-Szabadka-Baja vasútvonal V-Híd Zrt.