• Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Hivatalos: Szeged 328 millió forintot veszít, mert elvette a Fidesz-kormány az önkormányzatok közösségi közlekedési támogatását
Szegeden 2020. október 21. 14:47

Hivatalos: Szeged 328 millió forintot veszít, mert elvette a Fidesz-kormány az önkormányzatok közösségi közlekedési támogatását

Hónapokig ment a mismásolás kormányzati szinten, mi lesz az önkormányzatoknak járó közösségi közlekedési támogatással. Szabó Sándor rákérdezett, a válasz ez: átcsoportosítják.

Hirdetés
Hirdetés

Évről-évre lakmározott a fideszes kormányzati kisgömböc az önkormányzatok közlekedési támogatásából, a Szegednek járó egykor 600 millió forintot is meghaladó tételből tavaly már csak 328 millió forint jutott városunknak. Idén eddig azonban egy kormánytag sem mondta ki hivatalosan, hogy mi lesz a támogatás sorsa, legutóbb Schanda Tamás államtitkár konkrét válasz helyett inkább kioktatta Szabó Sándor szegedi országgyűlési képviselőt.

A szocialista honatya azonban nem hagyta annyiban, írásban is megkérdezte, hogy mi lesz a támogatással, hiszen Szeged városának 328 millió forintja múlik rajta.

Szabó Sándor egészen pontosan azt kérdezte: „A kormány valóban elvonja a települések közösségi közlekedésének támogatására fordítható összeget, melyet az ez évi költségvetés tartalmaz?”.

Szabó Sándor konkrét választ várt a pénzügyminisztertől

A fontos kérdésre Varga Mihály pénzügyminiszter megbízásából Tállai András államtitkár küldött írásbeli választ. Ebben az áll, hogy

„A forrásbiztosítási lépések sorába illik bele a települési önkormányzatok mintegy 2 milliárd forint összegű helyi közösségi közlekedési támogatásának – több más tétellel, pl. a pénzintézeti szektor adójával együttes – átcsoportosítása a Járványügyi Alapba”.

Ne ijedjenek meg, ha elsőre nem értik, Varga és Tállai válaszának lényege, az, hogy 

igen, elvonják a támogatást, igen, Szegedtől is.

Tállai levelében van még némi homályos magyarázkodás arról, hogy a központi költségvetésben ezután is lesz forrás az önkormányzatoknak rendkívüli támogatásokra, mert a járványhelyzet sehol sem okozhatja a kötelező feladatok ellátásának elmaradását, csakhogy

a helyi közösségi közlekedés nem számít kötelező önkormányzati feladatnak, így, ha fidesziről magyarra fordítjuk, akkor az Orbán-kormány nem ad támogatást a helyi közösségi közlekedésre.

Ne menjünk el szó nélkül Tállai válaszának másik izgalmas része mellett, ahol a banki ágazati különadóhoz hasonlítja az önkormányzatok helyi közlekedési támogatását. 

Jó tudni, hogy a kormány úgy tekint az önkormányzatokra, mint a bankokra.

Íme, például erre költött a kormány a koronavírus-járvány kirobbanása óta:

  • 39 milliárd forint a Miniszterelnöki Kabinetiroda kommunikációs feladataira (Nemzeti Konzultáció és egyéb kampányok)
  • 15 milliárd forint az Eximbank kamattámogatására
  • 51,5 milliárd forintot sportra (március 11. és június 2. között)
  • 6,6 milliárdot kap a budapesti Bozsik Stadionra.

Szegedet és a többi önkormányzatot nem csupán a közösségi közlekedés támogatásának megvonásával sújtja az Orbán-kormány. Elvették a gépjárműadóból származó 500 millió forintos bevételt, miközben legalább 250 millió forinttól esett el a szegedi költségvetés a központilag ingyenessé tett parkolás miatt, ami szakmailag is elhibázott döntés volt, nem csupán gazdaságilag. Emellett a szolidaritási adó is új tétel, ezt is be kell fizetnie Szegednek.

Ezt nézze meg! Itt a bizonyíték: 2024-ig sarcolná az önkormányzatokat a kormány

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: állami támogatás közösségi közlekedés MSZP Orbán-kormány országgyűlési képviselő Szabó Sándor Tállai András Varga Mihály