Hirdetés
Túl a városon 2020. október 9. 19:56

Megint milliárdokból üzen nekünk a kormány

Megint borzasztóan drágán kommunikál a kormányzat és felmerül a kérdés, tényleg erre kellene-e költeni a pénzt a koronavírus alatt?

Hirdetés

Kiváló lehetőséget nyújtott a világjárvány a kormánynak arra, hogy újabb milliárdokat öljön bele a különböző tájékoztató kampányokba. Augusztusban Rogán Antal kormányzati kommunikációért felelős minisztériuma 5 és fél milliárd forint értékben kötött szerződést két bejáratott partnerével, a Lounge Design Kft.-vel és a New Land Media Kft.-vel - írja a 24.hu.

Így kevesebb mint egy év alatt a kormány mintegy 30 milliárdot költött el a szokásos kék plakátokra, illetve a rádióban, televízióban és online megjelenő hirdetésekre. A járvány alatt tényleg intenzívebbé vált az állami kommunikáció - emlékezzünk például a Győrfi Pál szereplésével megjelent tájékoztató filmekre.

Az elmúlt években azonban megszokhattuk, hogy ezek kampányok nem korlátozódnak közérdekű információk közvetítésére. Közpénzből finanszírozott hirdetésekből ismerhettük meg korábban a Soros tervet, ilyenek figyelmeztettek a bevándorlás veszélyeire, vagy szólítottak fel Brüsszel megállítására. 

A higiéniás alapismereteket közvetítő üzenetek most is összekeveredtek a 13. havi nyugdíjat és a kormány más gazdaságmentő intézkedéseit népszerűsítő anyagokkal.

A 30 milliárdos büdzsé azonban annak fényében is soknak tűnik, hogy a járvány okozta károk miatt létrehozott gazdaságvédelmi alapba áprilisban mindenkinek nagy összegekkel kellett beszállnia: A kormány jelentős forrásokat vett el a településektől, de még a politikai pártoknak is le kellett mondania a támogatásuk egy részéről. A gépjárműadó elvonásával például 34 milliárd forintot vett el az állam az önkormányzatoktól - ez a pénz talán helyi szinten maradhatott volna, ha kevesebbet költünk a kék plakátokra.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: gazdaságvédelmi alap kormányzati kommunikáció kormányzati pénzelvonás koronavírus önkormányzat plakátkampány Rogán Antal