Hirdetés
Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Déli Tisza-híd: egy ember foglalkozik vele valójában a Parlamentben, Szabó Sándor, akinek a kérdéseire fideszes mellébeszélés a válasz
Szegeden 2020. október 2. 17:43

Déli Tisza-híd: egy ember foglalkozik vele valójában a Parlamentben, Szabó Sándor, akinek a kérdéseire fideszes mellébeszélés a válasz

Szeged MSZP-s országgyűlési képviselője újra kérdést nyújtott be az országgyűlésben a harmadik híddal kapcsolatosan. A szokásos választ kapta.

Hirdetés

Mikor valósul meg a Szeged-Makó elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyes forgalmú Tisza-híd, valamint a hozzá kapcsolódó vasúti és tömegközlekedést kiszolgáló P+ R parkoló megépítse?

Ez volt a címe annak a kérdésnek, amelyet Szabó Sándor, Szeged MSZP-s országgyűlési képviselője Palkovics László innovációért és technológiáért felelős miniszternek tett fel, és amelyre írásban várt választ.

A teljes iromány így hangzik:

„A magyar kormány és Szeged Megyei Jogú Város önkormányzata között együttműködési megállapodás született (1151/2017 (III. 25.)) abból a célból, hogy a kormány a város elérhetőségének javítása valamint a térség gyorsforgalmi kapcsolatainak fejlesztése érdekében a Közlekedésfejlesztési Operatív Programból, illetve hazai forrásból megvalósuljon a »Szeged–Makó elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyes forgalmú Tisza híd építése«: valamint a hozzá kapcsolódó vasúti és tömegközlekedést kiszolgáló P+R parkoló megépítéséről, a beruházás előkészítéséről és megvalósításáról szóló beruházás.

A kormányhatározatban az előkészítésre 2019. március 31-i dátum, míg a projekt megvalósítására 2022. augusztus 31. határidő szerepelt. Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program is kiemelt projektként nevesítette a beruházást.

A projekt magvalósításáról, annak sorsáról 2018 augusztusában írásban fordultam Önhöz. Válaszában arról tájékoztatott, hogy a kiviteli tervekhez szükséges közbeszerzés lefolytatásához az ajánlatkérési dokumentáció elkészült, az építési engedély megszerzése 2019-ben várható.

2019-ben önálló határozati javaslatot nyújtottam be a parlamentnek a projekt megvalósításáról (H/7998), de a T. Ház még tárgyalni sem kívánt az indítványomról, kormánypárti képviselők elutasításának eredményeként.

Mivel azóta semmiféle információnk nincs a projekt állapotáról, körzet, illetve Szeged város országgyűlési képviselőjeként ezért újra kérdezem és kérem Miniszter urat:

Szíveskedjen tájékoztatni a Szeged–Makó elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyes forgalmú Tisza-híd, valamint a hozzá kapcsolódó vasúti és tömegközlekedést kiszolgáló P+R parkoló megépítése, a beruházás előkészítése projekt aktuális állásáról, a megvalósulás várható időpontjáról és költségéről.”

Erre a szaktárca ezt bírta mondani, Schanda Tamás államtitkár erre volt képes:

„A kormány célja a kor kihívásainak, a gazdaság és a társadalom elvárásainak megfelelni képes, folyamatosan fejlődő és magas színvonalú magyarországi közlekedési hálózat fejlesztése.

Kiemelt feladatként kezeljük hazánk fenntartható városi közlekedésének fejlesztését és az elővárosi vasúti elérhetőség javítását.

Az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program egyik kiemelt fejlesztése a »Szeged–Makó elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyes forgalmú Tisza híd építése« című porjekt.

A projekt előkészítése folyamatos, a tervezési tender a Támogatási Szerződés aláírása után valósulhat meg.”

Minisztériumi handabandázás: ötös.
Előrelépés: nulla.

A szegedi déli Tisza-híd kálváriája:

2018 végén kezdhetik építeni Szeged új uszodáját, a harmadik Tisza-híd 2022 végére lehet kész
Orbán már kétszer megígérte a harmadik hidat Szegednek
Lábukkal szavazták le a harmadik szegedi hidat a fideszes képviselők az Országgyűlésben
Déli Tisza-híd: nyílt levél azokhoz, akik most tényleg tehettek volna érte
Harmadik híd a Fidesz ígéretfolyamában
Szabó Sándor: Nem lehet tovább halasztani a harmadik szegedi Tisza-hidat!
Terveztetik a gyalogos és kerékpáros hidat Szegeden
Szabó Sándor felkérte Orbán Viktort, B. Nagy Lászlót, Lázár Jánost és Farkas Sándort, támogassák a déli Tisza-híd megépítését
Déli Tisza-híd: a kormány szerint rendben halad a munka
Nagy Sándor: kezd kirajzolódni egy megállapodás a hídépítés ütemezéséről
Elkezdődött a kampány: harmadik Tisza-hidat ígért Szegednek B. Nagy László Orbánnál
Harmadik Tisza-híd: elkezdhetik tervezni a Szeged–Makó elővárosi vasutat

Garai Szakács László

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: déli Tisza-híd MSZP parlament Szabó Sándor
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés