• Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Lyukasszunk buszjegyet okostelefonnal? Már tesztelik a mobilos jegyvásárlást Szegeden
Szegeden 2020. szeptember 22. 13:53

Lyukasszunk buszjegyet okostelefonnal? Már tesztelik a mobilos jegyvásárlást Szegeden

Képriport
Nem okoz bosszúságot ezentúl, ha nincs nálunk buszjegy és utazni szeretnénk. Sőt, akár a pénztárcánkat is otthon felejthetjük, elég, ha nálunk van az okostelefonunk. Magyarországon az elsők között Szegeden vezetik be a mobilos jegyvásárlást. A tesztüzem már elkezdődött.

Szeged évek óta élen jár az utaskényelmi fejlesztésekben. A járműpark korszerűsítése mellett elsőként vezette be az országban az érintőképernyős jegyvásárlást a buszok, trolik és villamosok fedélzetén. A szolgáltatás gyorsan népszerű lett, eddig 700 ezer jegyet váltottak így a szegediek és a város vendégei. Az SZKT ma bejelentett, újabb utaskényelmet szolgáló fejlesztése valószínűleg ugyanilyen gyorsan népszerű lesz. 

– Magyarországon elsőként Szegeden már lehet mobilapplikáción keresztül vonaljegyet vagy bérletet vásárolni a szegedi közösségi közlekedés járműveire – jelentette be Nagy Sándor alpolgármester a mai bemutatóval is egybe kötött sajtótájékoztatón. A tesztidőszakot követően pedig október 1-jétől a teljes rendszer elérhető lesz minden okostelefonnal rendelkező számára.

A rendszer fejlesztése nagyjából egy évvel ezelőtt kezdődött, a tesztüzemben pedig már elérhető a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. rendszerét használó összes mobiltelefonos alkalmazásban megvásárolható valamennyi menetjegy, időalapú jegy, illetve az összes bérletfajta. A MÁV-Start Zrt. mobilalkalmazásában jelenleg még csak 24 és 72 órás jegy váltható.

Ha a tesztek során nem merülnek fel hibák, októbertől már mobilon is vásárolhatunk jegyet (fotók: Iványi Aurél)

Az alpolgármester azt is elmondta, a szolgáltatásokért nem számítanak fel külön kényelmi díjat.

Majó-Petri Zoltán, az SZKT ügyvezető igazgatója egy trolibusz fedélzetén a gyakorlatban is bemutatta a mobilos jegyváltás és jegyérvényesítés lépéseit. Utazás előtt akár már otthon vagy a megállóban egy applikáció segítségével előre tölthetünk le menetjegyet, amit a járműre felszállva az ott kihelyezett kétdimenziós Aztec-vonalkód mobiltelefonos beolvasásával tudunk érvényesíteni.

Majó-Petri külön is felhívta a figyelmet arra, hogy

a letöltött jegy csak két perc elteltével „lyukasztható ki”, azaz érvényesíthető a fedélzeten. Ezt a szűrőt azért építették be az applikációba, hogy megakadályozzák azt, ha valaki csak az ellenőrök megjelenésekor akar gyorsan jegyet venni magának, hiszen két percig azt nem tudja majd érvényesíteni.

Az ellenőrök saját okostelefonjuk segítségével az alkalmazások által az utas telefonján generált kódot beolvasva tudják majd ellenőrizni a jegy vagy bérlet érvényességét.

A mobilon vett jegyet a vásárlás után azonnal nem lehet érvényesíteni, így próbálják kiszűrni azt, hogy a bliccelők csak akkor vegyenek jegyet, ha felszáll az ellenőr

Praktikus megoldás, hogy egy szülő vagy tanár egyszerre akár több jegyet is vásárolhat, amelyeket külön-külön kell majd a fedélzetre felszállva érvényesíteni. A tervek szerint az év végétől már arra is lesz lehetőség, hogy a szülők saját telefonjukon gyereküknek váltsanak bérletet – mondta el az SZKT igazgatója.

A rendszer tesztüzemben már működik, és az sem meglepő, hogy elsőként a fiatalok körében hódít: eddig már több mint harminc diákbérletet vásároltak így a szegedi tanulók.

A mobilapplikációval vásárolt vonaljegyek ára – akárcsak a járművek fedélzetén érintéses bankkártyával váltott menetjegyeké – 370 forint. A járművezetőnél továbbra is vásárolható lesz vonaljegy 450 forintért. A papírlapú jegyek 320 forintos ára változatlan marad.

rag

Videónk is van! Nézze meg a Szeged Televízió híradójának riportját is!

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: jegyvizsgáló Szegedi Közlekedési Kft. busz fejlesztés jegyvásárlás mobiljegy okos város villamos mobilbérlet okostelefon szegedi mobiljegy trolibusz