Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Vasútromboló politikát folytat a kormány az LMP szerint: Szegedet is érinti a szárnyvonalak leépítése
Szegeden 2020. július 9. 16:55

Vasútromboló politikát folytat a kormány az LMP szerint: Szegedet is érinti a szárnyvonalak leépítése

Képriport
Vidéki emberek életét lehetetleníti el az Orbán-kormány, miközben feleslegesen szórja a pénzt bizonytalan megtérülésű beruházásokra. Újszegeden tiltakozott az LMP a vasúti szárnyvonalak leépítése ellen.

Hirdetés

Miközben ezermilliárd forintot költ feleslegesen a kormány vasútfejlesztés címén a Budapest–Belgrád vonalra, addig szárnyvonalakat épít le, sőt, azok bezárására törekszik, ellehetetlenítve így a vidéki emberek életét

– mondta csütörtökön az újszegedi vasútállomáson Keresztes László Lóránt, az LMP frakcióvezetője.

Az országgyűlési képviselő szerint két év alatt annyit költ a kormány a Budapest-Belgrád vasútvonalra, amiből 175 ezer új munkahelyet lehetne teremteni, úgy, hogy semmiféle megtérülési tanulmányt nem tud felmutatni, ezért tíz évre titkosították is a beruházás dokumentumait.

Miközben a projekt kapcsán a vasútfejlesztés fontosságáról beszél a kormány, Magyarországon 34 vasúti mellékvonalat gyakorlatilag lassú elsorvasztásra, majd halálra ítélnek. 

Július 6-án indították el a járványügyi menetrendet, amikor már a veszélyhelyzet véget ért. Ez a frakcióvezető szerint teljesen szakmaiatlan megközelítés, senki sem gondolhatja komolyan, hogy a vonatpótló autóbusz a fertőzés szempontjából biztonságosabb lenne, mint a sokkal tágasabb, szellősebb vonat.

Keresztes László Lóránt és Fehér Attila LMP-s politikusok az újszegedi vasútállomáson

A MÁV elnök-vezérigazgatója el is ismerte, hogy a harmincnégy vasútvonal pótlóbuszokkal való kiváltása 2 milliárd forint többletköltséget okoz a vasúttársaságnak. A szakmaiatlanság mellett még jelentős anyagi kárt is okoz az állami vállalatnak ez a megoldás

– mondta Keresztes László Lóránt.

A politikus beszélt arról is, hogy az országban eddig már negyven önkormányzat tiltakozott a vasútvonalak elsorvasztása miatt, sőt akadt olyan bátor kormánypárti képviselő is, aki nyilvánosság előtt bírálta pártja döntését. 

A tiltakozáson túl szeretnénk egyfajta alternatívát is bemutatni, ami arról szól, hogy a vasutat nem elsorvasztani kell, hanem fejleszteni, modernizálni és megfelelő színvonalúvá kell tenni, hogy az emberek szívesen válasszák ezt a környezetre kevésbé káros közlekedési formát

– mondta a politikus.

Az országgyűlési képviselő szerint a vasút komoly konkurenciája lehet az autóbuszos közlekedésnek, ha olyan menetrendi és egyéb körülményeket kínál az utazóknak, ami megfelel a 21. századi elvárásoknak.

Semmi sem indokolja azt az ezermilliárd forintos kiadást, amit a Budapest–Belgrád vasútvonalra költ a kormány. Ha van pénz, akkor senki sem mondhatja azt, hogy nem jut a vidéki mellékvonalak fejlesztésére, ami valóban nemzeti érdek

– mondta Keresztes.

További képeket a fenti nyitófotóra, vagy ide kattintva láthat a lepusztult állomásról (fotók: Iványi Aurél)

Fehér Attila, az LMP Csongrád-Csanád megyei elnöke elmondta, megyénkben négy szárnyvonalat érint a járatritkítás: a Szentes–Kiskunfélegyháza, a Szentes–Hódmezővásárhely, a Szentes– Orosháza, valamint az Újszeged–Mezőhegyes vonalat. Ez utóbbi van a legelhanyagoltabb állapotban.

Rossz a kormány logikája, amikor abból indul ki, hogy csökken az utas szám és ezért járatokat kell ritkítani, meg kellene ezt fordítani, ha megfelelő körülményeket teremtenének, akkor sokkal többen választanák ezt a 21. századi, környezetkímélő közlekedési módot

– mondta a megyei elnök. 

Június 6-tól ezeken a vonalakon már csak egyetlen vonatpár üzemel naponta:

Esztergom–Komárom
Székesfehérvár–Komárom
Székesfehérvár–Sárbogárd
Godisa–Komló
Abaújszántó–Hidasnémeti
Karcag–Tiszafüred
Nyíregyháza–Nyírbátor
Mátészalka–Csenger
Mezőhegyes–Újszeged
Mezőhegyes–Battonya
Kunszentmárton–Lakitelek
Szentes–Orosháza
 
Jelentős járatritkítások történtek további 22 vonalon is.

rag

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Fehér Attila járvány Keresztes László Lóránt koronavírus közlekedés LMP LMP – Magyarország Zöld Pártja menetrend Orbán-kormány vasút vasútállomás vasútipálya vonat vonatpótlás vonatpótló busz