Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Túl a városon
  • Tramtrain: a Magyar Közlönyben megjelent 8 milliárd 500 millió kicsit kevés, csak a négy szerelvény több, mint 9 milliárd, állítja a MÁV-Start
Túl a városon 2020. július 2. 14:24

Tramtrain: a Magyar Közlönyben megjelent 8 milliárd 500 millió kicsit kevés, csak a négy szerelvény több, mint 9 milliárd, állítja a MÁV-Start

Képriport
Közleményt adott ki a vasúttársaság, egyelőre van még egy kis gond a számokkal, de ne legyenek kétségeink, megoldódik minden.

Hirdetés

„Ebből a plusz forrásból még biztonságosabbá tudjuk tenni a közlekedést és további négy tram-train vonatot is be tudunk szerezni.”

Ezt írta Lázár János a hatalmas siker kapcsán, amelyről mi is beszámoltunk. Azóta közleményt adott ki a MÁV-Start, amit látva vagy Lázár Jánosnak és/vagy Homolya Róbert MÁV elnök-vezérigazgatónak, valamint Palkovics László szakminiszternek még minimum egyeztetnie kell.

Kiderült: a kissé talányos megfogalmazás a legvalószínűbbnek tartott „esemény” lesz, a MÁV előre lehívja az opcionális négy szerelvényt, azaz egyből lesz tizenkét tramtrainünk Szeged és Hómezővásárhely közé.

Viszont a plusz négy vonat 9 milliárd 200 millióba kerül, 700 millióval több, mint a hatalmas sikerként kommunikált 8 milliárd 500 millió forintos plusz támogatás.

És akkor még a „biztonságis dolgok” ebben nincsenek is benne.

A MÁV-Start szó szerint ezt írja,

„A további négy tram-train jármű beszerzésének célja a közösségi közlekedés színvonalának fejlesztése Szeged és Hódmezővásárhely belvárosai között – versenyképes közlekedési módot teremtve a gépjárművekkel szemben. A kisebb gépjárműforgalom hatására csökkenhet a városok közötti közúti torlódás és a közlekedés okozta környezeti terhelés.

A nyolc járművel 20 perces követési idő lenne tartható, a plusz négy szerelvénnyel csúcsidőszakokban akár 15 percenként is indíthatók a vasút-villamosok. További fontos szempont volt az opció lehívásához, hogy a tervezett kötelező karbantartások vagy például balesetek miatti javítások idejére is megfelelő mennyiségben állnak majd rendelkezésre a járművek.”

Az első tramtrain „őszre érkezik. A mintegy egy éves futópróbát és engedélyeztetési eljárást követően várhatóan 2021 őszétől állhat forgalomba mind a nyolc. A most megrendelt négy szerelvény pedig 2022 nyarán állhat forgalomba a tervezett ütemezés alapján.”

Szeged várja a tramtraint, a pálya késznek tűnik. Kattintson a fönti látványtervre, nézze még Iványi Aurél galériáját a szegedi szakaszról!

A MÁV-Start arról is ír, hogy „a dízel-villamos hibrid tram-trainek 216 férőhelyes (76 fix, 16 felhajtható ülés, 4 mozgássérült hely, 120 fő állóhely 4 fő/négyzetméter-kapacitással) Stadler CityLink típusú vasút-villamosok 600 voltos elektromos üzemmódban Szeged és Hódmezővásárhely villamos vonalán 50 kilométer/órás maximális sebességgel haladhatnak a KRESZ előírásai alapján (a konstrukciós sebesség villamos üzemmódban 70 kilométer/óra). A két város közötti nyíltvonalon dízel meghajtással, 100 kilométer/órás megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat. A komfortos, nagy részben alacsonypadlós és akadálymentes CityLink a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, valamint korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkezik majd. A négy multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsi szállítása is megoldható. A tram-train járművek a hatályos biztonsági szabványok szerint készülnek.”

gszl

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Homolya Róbert Lázár János MÁV-Start Palkovics László Szegedi Közlekedési Kft. SZKT tramtrain vasút