• Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Halkó Pál elfogadhatatlannak tartja a szegedi rakpart hétvégi lezárását, Mihálik Edvin szerint a Fidesz-frakció nem is tudja, mit akar
Szegeden 2020. június 30. 09:15

Halkó Pál elfogadhatatlannak tartja a szegedi rakpart hétvégi lezárását, Mihálik Edvin szerint a Fidesz-frakció nem is tudja, mit akar

Halkó nem ment el a rakpart ügyében döntést hozó bizottság ülésére, pedig kapott rá meghívást, és kíváncsiak is lettek volna a véleményére a momentumos tanácsnok szerint. A fideszes képviselő most a Facebookon ír arról, mennyire rosszat tesz szerinte a lezárás a városnak. Mihálik szintén a Facebookon reagált.

Halkó Pál fideszes önkormányzati képviselő hosszú posztot tett közzé a Faceook-oldalán arról, hogy szerinte a rakpart hétvégenkénti lezárása nagyon rossz ötlet, azzal csak gondot okoz a városvezetés az autósoknak, és mindenkinek, aki normálisan közlekedni akar a városban.

A posztban Halkó hosszasan sorolja az érveit, hogy miért nem szabad lezárni a rakpartot a nyári hétvégékre, a többi között azt írja, hogy

„A Tisza-parti út összeköti a körút két belváros felőli végpontját, felszabadult örömmel közlekedünk rajta. Összeköti Alsóvárost és Felsővárost, a déli városrészeket akár Tápéval, vagy fogalmazhatunk úgy is, a tápéiak, tarjániak itt jutnak el az egyetemi városrészbe, vagy éppen a klinikákhoz. Végre – úgy-ahogy – elkészült a felújítása, sőt mindkét irányból a rákanyarodó utaké is. És akkor zárjuk le – egyelőre csak hétvégente… A leghatározottabban tiltakozom ellene!”

A képviselő szerint hétvégén ugyanúgy szükség van a rakpartra a közlekedésben, mint hétköznapokon.

„Igenis, hétvégén is forgalmas az út, miért vigyük be a közlekedést a kanyargós belvárosba? A Felső Tisza-parton hamarosan elkészül az új uszoda, az új sportcsarnok, befejeződött a munkacsarnok felújítása. Itt – pontosan leginkább hétvégente – tömegrendezvények lesznek, melyhez szintén nem lenne szerencsés, ha a megközelítéshez az emberek jóformán csak a Csillag tér irányából jövő egysávos, szűk utat tudnák használni. A Klinikákhoz hétvégente gyakrabban mennek a látogatók. Szükség esetén itt száguld végig a mentő.”

Halkó szerint még a kisebb rakpartlezárások is komoly fennakadásokat okoznak a közlekedésben, „kígyóznak a kocsisorok a belvárosban” miattuk, így a hétvégenkénti lezárás csak még nagyobb káoszt okozna.

A képviselő a városi közlekedés nehezítése mellett más érveket is felhoz arra, hogy miért rossz rendezvényhelyszín a rakpart, azt írja, hogy

„a Tisza-part közelében ugyanúgy nincs kulturáltan használható illemhely és szociális kiszolgáló helyiség, mint ahogy a Széchenyi téren sem volt. Nincs árnyék, nincsenek padok, nem lesz parkoló. A szabadtérire busszal érkező látogatók járművei itt parkolnak, az előadások utáni zökkenőmentes kiürítés fontos útvonala a rakpart.”

Azt is írja, hogy a taxisok és a tiszai szórakozóhelyek tulajdonosai a rakpartlezárás miatt forgalomkieséstől tartanak, „Valószínűleg nem alaptalanul”.

A posztból kiderül, hogy Halkó nagyon félti az autósok érdekeit, és nagyon együtt érez velük, hiszen mint írja, „aki autót vásárol, az többnyire erőn felül nyúl a családi kasszába, tehát, ha már vett autót, igen, használni is szeretné. Örömmel, minél kevesebb korlátozással. Éppen eleget tesz a közös kasszába, illeték, üzemanyag jövedéki adó, súlyadó formájában. Cserébe elvárható a közlekedés szervezésének kedvező iránya, az útkarbantartás, a parkolótisztítás, netán parkolóház építése.”

Azt írja,

egyetlen dologban ért egyet a városvezetéssel, hogy a Széchenyi téren nincsenek jó helyen a tömegrendezvények, azt viszont nem érti, hogy miért nem keresett már a város „erre a célra egy állandó, alkalmas területet”.

Szerinte „az előrelátó tervezés, stratégiai gondolkodás (...) nem jellemzi ezt a várost”, és példaként azt írja, hogy „a Móravárosi körút – Kálvária sugárút sarkán lévő, (világ utcája projektként elhíresült), valaha egybefüggő, nagy, közművesített, kiváló fekvésű, minden szegedi számára ismert, könnyen és bármilyen módon megközelíthető terület már réges – régen egy ilyen többfunkciós agórává változhatott volna.” Amiatt, hogy ez nem történt meg, a városvezetést okolja, mint írja: „végzetes hibát elkövetve, engedték felaprózni, és legújabban beépült például egy vasáruházzal”, aminek szerinte jóval kintebb lenne a helye.

A képviselő posztjában legnagyobb problémaként azt hiányolja, hogy szerinte senki sem lett valójában megkérdezve a rakpartlezárás tervéről, a hosszú szöveg elején azt írja, hogy

„Elfogadhatatlannak tartom, hogy nem vitték a pénteki közgyűlés elé a hétvégenkénti rakpart-lezárás ügyét”, mert akkor elmondhatta volna gondolatait, és nemmel szavazhatott volna.

A poszt végén viszont tovább megy, hiszen azt javasolja a városvezetésnek, hogy

„Kérdezzék már meg a szegedieket, akarják-e a nyári hónapokban minden hétvégén lezáratni a rakpartot”,

továbbá, hogy

„Próbáljanak már egyszer végre a városfejlesztés és a városmarketing kérdésében valami közös koncepciót kialakítani, ami nem elvesz, hanem hozzátesz a helyi lakosság életéhez.”

Halkó Pál teljes Facebook-bejegyzését itt tudja elolvasni:

Az ötletgazda reagált: nem világos, mit gondol a Fidesz

A vasárnap késő este közzétett posztra hétfőn este Mihálik Edvin Zöld város programért felelős tanácsnok, a rakpart hétvegenkénti lezárásának ötletgazdája, szintén a Facebookon reagált. Mihálik egy jóval rövidebb bejegyzést tett közzé, amiben azt írja,

„Halkó képviselőtársamnak szóljon valaki, hogy Bartók Csaba a Fidesz városi elnöke, tartózkodott a városüzemeltetési bizottságban a javaslatomról. Mert véleménye szerint pro és kontra érvek is vannak ebben a témában.”

Mihálik szerint Halkó bejegyzéséből viszont az jön le, hogy a fideszes képviselő az egész rakpartlezárást úgy, ahogy van elfogadhatatlannak tartja,

„De annyira azért nem tartotta fontosnak a témát, hogy megjelenjen az ügyben döntést hozó bizottság ülésén, és elmondja a véleményét, pedig kapott rá meghívást és szívesen meghallgattuk volna az álláspontját.”

Mihálik a Bartók Csaba városi Fidesz-elnök és a fideszes Halkó véleménye közötti különbségre utalva röviden annyit ír,

„Célravezető lenne előbb a frakcióban megbeszélni, hogy mit is szeretnének pontosan!”

Mihálik Edvin teljes posztját itt találja:

Tényleg félteni kell a szórakozóhelyeket a rakparton?

Azt nem tudjuk, lesz-e a folytatása az egyelőre igencsak mini pisztolypárbajnak a két képviselő között, esetleg beszállnak-e a lövöldözésbe mások, azt viszont tudjuk, hogy többször is kint voltunk a rakparton az elmúlt napokban, és azt láttuk, hogy a szegediek élvezték, hogy fel-alá grasszálhatnak az úton. Persze, ezt a lezárást most még a Tisza „kezdeményezte”, de az gyorsan jól látható volt, miként reagálnának a helyzetre a szegediek. És nem először történt már ilyen.

Azt, hogy hosszú távon a város életét miként befolyásolná a Huszár Mátyás rakpart rendszeres hétvégenkénti lezárása, persze ebből is csak sejteni lehet. Pontosan tudni majd akkor fogjuk, ha kipróbáltuk néhány alkalommal, mondjuk az előttünk álló nyári hétvégéken.

A magunk részéről pedig Halkó képviselő felvetései közül most hirtelen csak egyet emelnénk ki, azt, hogy a tiszai szórakozóhelyek tulajdonosai a rakpartlezárás miatt forgalomkieséstől tartanak.

Először is: egyetlen szórakozóhely van jelenleg a Tiszán, amit érint a Huszár Mátyás rakpart lezárása, ez pedig a Tisza Dokk. Másodszor: aki járt már életében egynél többször nyári hétvégén, péntek vagy szombat este tíz után a szegedi rakparton, annak látnia kellett, hogy ha le van zárva az úttest a forgalom elől, ha nincs, a lépcsőkön, és az egész rakparton óriási az élet, fiatalok ücsörögnek, lazulnak, isznak, szórakoznak, jelentős részük pedig egy ponton fogja magát, és lesétál a Dokkra bulizni.

Mindezek alapján szerintünk igen nehezen képzelhető el, hogy a Tisza Dokk forgalmát hátrányosan érintené, ha a rakpart lezárása miatt a szokásosnál is többen sétálgatnának a bejáratukhoz vezető híd közvetlen környezetében.

És még valami: az ötszáz fős korlátozás miatt (ami, nagyon úgy tűnik, augusztus 15-éig mindenképp életben lesz) jelenleg egyébként sem az a releváns kérdés a Dokk esetében, hogy fog-e valaki hozzájuk menni pénzt költeni és szórakozni, hanem hogy mit kezdenek azzal, hogy sokkal többen szeretnének bejutni péntek-szombat esténként a klubba, mint ahány embert beengedhetnek.

kmn

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: autó Fidesz forgalom forgalomkorlátozás Halkó Pál Huszár Mátyás rakpart közlekedés lezárás Mihálik Edvin Momentum nyár rakpart szórakozóhely Tisza