Hirdetés
Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • B. Nagy László szerint a semjéni törvényjavaslat „fellendíti a munkahelyvédelmet”
Szegeden 2020. május 14. 08:08 Forrás: Szeged Televízió

B. Nagy László szerint a semjéni törvényjavaslat „fellendíti a munkahelyvédelmet”

Szeged fideszes országgyűlési képviselője a Szeged Televíziónak adott interjújában azt is mondta, hülyeség és belemagyarázkodás, hogy a kormány el akarja lehetetleníteni az ellenzéki önkormányzatokat és így akarja megfegyelmezni a renitens fideszes településvezetőket.

Hirdetés

– Tudja támogatni a törvénytervezetet? Jónak tartja?

– Igen. Megnéztem. Ez gyakorlatilag nyit egy újabb teret és lehetőséget az új befektetéseknek. Ez egy teljesen újfajta megközelítése lesz a beruházásoknak. A célja is az, hogy még inkább fellendítse a gazdaságnövekedést, fejlődést, munkahelyvédelmet és munkahely-teremtést. A kuriózum benne, meg az újdonság az, hogy a megyei önkormányzatok szerepköre és feladatrendszere jelentősen meg fog változni, megítélésem szerint pozitívan. Komoly feladatokat fognak kapni, eddig is a megyei fejlesztésekben, területi operatív programokban benne voltak. Viszont itt kapnak olyan feladatkört, ami abban lesz különböző az eddig települési lehetőségektől, akik mondjuk ipari övezeteket, ipari parkokat fejlesztettek, hogy ez túllép azon, és több települést, akár több megyét is érintőlegesen ki lehet jelölni különleges gazdasági övezetnek. Annak a szabályozási rendszere jelen előterjesztés szerint a megyei önkormányzatok feladatkörébe és hatáskörébe fog tartozni, fognak területeket tulajdonba kapni erre a feladatellátásra, a közfeladatok ráeső részüket vállalni kell. Ezek a fejlesztések azért, mert több települést, több régiót, akár több járást és több megyét is érinthet, sokkal rugalmasabb lesz a befektetői szempontból a beruházások, fejlesztések és területnagyságoknak az optimalizálása. És sok lehetőséget látok ebben az új szabályozási rendszerben.

– Mi a véleménye arról, hogy a kormány szabályozatlanul területek szakíthat ki településekből, ahol a megye látná el a közszolgáltatást. Város a városban is létrejöhet akár.

– Szabályozatlan területkijelölés nincs, törvényi felhatalmazással a kormányhatározat jelöl ki területeket, ami idővel átkerül a megyei önkormányzatok tulajdonjogába, de az összes ott lévő önkormányzati kötelező feladatellátás is átkerül, a tartozások, a kötelmek, a feladatok is. A jelentősége szerintem továbbra is az, hogy több település, akár mondom, több megyét érintőleg is kialakulhatnak olyan ipari fejlesztési övezetek, amik eddig nem voltak. A nagy beruházóknak eddig az volt a problémája, hogy az ő beruházásaikhoz nem találtak megfelelő kapacitásokat, és ez szerintem nagyon sokat segít majd ezen. Az önkormányzatok és a megyei önkormányzatok pedig meg kell, hogy tanuljanak ezzel együtt élni. Az adózás, a bevétel szempontjából a szabályozás fogja eldönteni, ki mennyit kérhet, ki mennyi adót emelhet, nem emelhet. Hosszú távon ez nagyon előremutató lehetőség szerintem.

– De az önkormányzatoktól mégis csak területeket, bevételeket vesznek el. Kapnak-e majd valamit cserébe az önkormányzatok?

– A magyar állam tulajdona, Magyarország az egész. Az, hogy most egy önkormányzatnak van valami területe, ami az ő közigazgatási határán belül van és annak a területnek ő tulajdonosa a tulajdoni lapon, most meg az a terület a magyar államé lesz, a magyaroké lesz, akkor most egy megyei önkormányzat lesz a tulajdonosa. Ez nem egy ingyenes területszerzés.

– A megyei jogú városok nem tagjai a megyei közgyűléseknek, így ezek után az ilyen területekre semmilyen befolyásuk nem lenne.

– De gondolom, azért beszélőviszonyban vannak. A megyei jogú városoknak a lehetőségei, hogy ipart fejlesszenek, eddig is megvolt, bármit csinálhattak, eddig is megvolt hozzá az erejük, a lehetőségük, a képességük. A szegedi önkormányzatnak szerintem nincs félnivalója ettől a törvénytől.

– Egy dolog az együttműködés, egy másik a döntési jog.

– A döntések azok az együttműködésből születnek, egyébként csak veszekedés és pereskedés van, annak meg a nemzet szempontjából semmi értelme nincs.

– Azt is hallottuk, olvastuk, hogy a helyi önkormányzatoktól bevételek vonhatnak el, így fegyelmeznék meg az ellenzéki önkormányzatokat és a renitens fideszes polgármestereket is.

– Ez szerintem hülyeség és belemagyarázkodás. Nem is értem ezt a fajta gondolkodást. Van valami, ami előremutató, de bele kell vinni azt a nézetet, hogy itt az emberek nem normálisak és majd politikai alapon keresztbe tesznek egymásnak... Települések, polgármesterek, jegyzők eddig is együttműködtek. Szerintem ez egy nagyon előremutató dolog, Ha elvonatkoztatunk a politikumtól, akkor meg vagyok győződve arról, hogy munkahelyteremtés szempontjából ez előremutató lesz, ezt csak jól kell csinálni.

– Aki ismeri a magyar gazdaságpolitika működését, az joggal feltételezi, hogy azért elfordulhat ilyesmi...

– Nem! Aki nem ismeri a politikát meg a gazdaságpolitikát, az feltételez ilyet... Az, hogy egy településen legyen munkahely, gazdagodjon az önkormányzat, az emberek, ezáltal Magyarország, olyan érdek nincs, aki ezzel szembemenne, úgy gondolom.

– Akkor azt feltételezi, hogy akkor alkalmazza majd ezt a kormány, ha mindenkinek előnyös lesz és máshogy nehéz lenne megoldani. Ha egy város maga tud több tízmilliárdos fejlesztést megvalósítani, akkor azt hagyja a városnál?

– Persze! Eddig is nyitva volt a kapu, most is nyitva van. Ezt nagyon sok város meg is tette ezt eddig is irányítástól függetlenül.

Márok Tamás

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: B. Nagy László Fidesz KDNP különleges gazdasági övezet Semjén Zsolt törvényjavaslat
Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés