Hirdetés
Túl a városon 2020. május 7. 23:03

Hetvenmilliárd fölött bukhat a médiapiac idén, de nem mindenkinek fáj majd egyformán

A média- és kommunikációs piacon átlagosan 38 százalékos visszaesést várnak az iparági szereplők az idén – közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a társszövetségeivel közös közleményében csütörtökön.
Hirdetés
Hirdetés

Gulyás János MRSZ-elnök hangsúlyozta, az iparág összes szereplőjét súlyosan érinti a koronavírus-járvány okozta válság.

Az MRSZ Barométer kutatása szerint a teljes kommunikációs piac 82 százaléka vár visszaesést 2020-ban, a csökkenés mértékét átlagosan 38 százalékra becsülik.

A felmérés szerint a médiaszegmensben az idén 74,6 milliárdos csökkenés valószínű, azaz a médiatorta 2020-ban akár 170,48 milliárdos méretűre apadhat.

A teljes kommunikációs piac – amely tartalmazza a média területet is – a kutatásban részt vevő piaci szereplők előrejelzése alapján a 2019-es 467,96 milliárdról 2020-ban 306,86 milliárdosra zsugorodhat.

A médiatorta tavaly 245,08 milliárd forintot tett ki, a legnagyobb szeletet továbbra is digitális média hasítja ki (41,45 százalék), a  második legnagyobb szelet a televízióé (26,55 százalék), a harmadik helyet a nyomtatott sajtó foglalja el (16,83 százalék).

A 2019-es médiatorta a 2018-as reklámtortában szereplő szegmensek adatainak viszonylatában 9,73 százalékot nőtt, valamennyi szegmens növekedést tudott felmutatni 3,45-16,12 százalék között. A legnagyobb növekedés 2019-ben a digitális reklámpiacon következett be (16,12 százalék).

A kérdés csak az, hogy a Fidesz-közeli KESMA-médiumokat hogyan menti meg majd az állam, és hogy miként képes túlélni a válságot zsíros állami hirdetésekből alig vagy egyáltalán nem részesülő, kormánykritikus média.
.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: gazdasági válság járvány koronavírus média médiapiac