Hirdetés
Szegeden 2020. március 31. 11:28

Elsőként jártunk Szeged legújabb kikötőjének fedélzetén

Képriport
Bár az erős, hideg szél akadályozta a munkát kedden délelőtt, mégis egy óra alatt rögzítették a parthoz azt az úszóközműves kikötőt, amit hétfőn vontattak a Tiszán a Szegedi Partfürdőhöz. Kezdődhetnek az utolsó szerelések, és rövidesen a pontonok is a helyükre kerülnek.
Hirdetés
Hirdetés

A szél volt a legnagyobb ellenfelünk, de sikerült minden elemet időben a helyére tennünk – értékelte kedd délelőtt az addig elvégzett munkálatokat Molnár János, a projekt vezetője. Mint tegnap megírtuk, a 75 tonnás központi elemet hétfőn kötelekkel rögzítették a parthoz, ám ahhoz, hogy teljesen stabilizálni tudják a hatalmas építményt - melyhez még pontonokat is csatolnak később – a parton kiépített betonelemekhez kellett csatlakoztatni az úszóművet. Erre két, egyenként kéttonnás merevítő rudat kellett beemelni egy daru segítségével, melyek stabilan tudják tartani majd az építményt.

Nagyon precízen kellett összeilleszteni az elemeket, hiszen egy kis pontatlanság is lehetetlenné tette, hogy csavarokkal rögzítsék a merevítő rudakat a végükön. Az erős szélben a hajón és a parton lévő munkások, valamint a daru kezelőjének összehangolt munkája eredményeként különösebb gond nélkül megoldották a feladatot. Ehhez persze kellett az is, hogy Molnár János határozott utasításokkal irányítsa a munkálatokat. A sikeres manőver után a projektvezető mosolyogva mondta, hogy azért volt ilyen összehangolt csapat, mert a Mahart Tiszayacht Kft. üzemének dolgozóin kívül a daru tulajdonosa is tápéi.

Bujdosó Roland, a darut üzemeltető kft. tulajdonosa röviden bemutatta a szerkezetet, melynek köszönhetően ilyen gyorsan sikerült a legnehezebb feladatot végrehajtani. A 65 tonnás daru 100 tonna megmozgatására alkalmas, és az emelőszerkezetét akár 52 méterre is ki tudja tolni. Nem a két acél merevítő rúd volt a legnehezebb terhe ezen a napon a darunak, hanem az a bejáró híd, melyet a keddi munkálatok megkoronázásaként emeltek a helyére. Ennek súlya 4 és fél tonna, de olyan percízen alakították ki a tartószerkezeteket a két végén, hogy szinte gyerekjáték volt ez a művelet a tartórudak beillesztéséhez képest.

Még több fotót a nyitóképre, vagy ide kattintva talál (fotók: Iványi Aurél)

Molnár János azt mondja, hogy ez a híd olyan nagy terhelést bír el, amilyet egyetlen másik szegedi úszóház bejárata sem. A masszív építményen most már mi is besétálhattunk az úszómű központi részére, ahol a büfé és a színpad található. Itt lesz még sok tennivaló, hiszen a korlátok rácsozása, a naptól védő, vitorlára emlékeztető ponyva felszerelése, valamint a büfé padlózatának elkészítése még csak most kezdődik. A központi elemhez kapcsolódó pontonok is megérkeztek már a tápéi műhelyből, és rögzítésüket rövidesen meg is kezdik a szakemberek.

Egy kérdésünkre nem kaptunk még választ: Mi lesz ennek a gigantikus építménynek a neve? Molnár János azt mondta, hogy legyenek meg előbb a munkálatokkal, kapják meg a különböző hatóságoktól a működési engedélyeket, ezt követően kapjon az építmény lajstromszámot, aztán ráér az üzemeltető gondolkodni azon, mi legyen a fantázianeve. Megkérdeztük Jávorszky Ivánt is erről, aki a Partfürdőt működtető Szegedi Rendezvény- és Médiaközpont Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója, aki azt mondta, hogy rövidesen eldől, hogyan, és mikor adnak nevet Szeged legnagyobb és legújabb úszóműves kikötőjének.

SzGy

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: folyó kikötő partfürdő Tisza