Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Hétköznapok a világ legnagyobb karanténjában: így élnek most a szegedi fiatalok Indiában
Szegeden 2020. március 29. 17:33

Képriport
A négy szegedi fiatal – Wera, Benji, Gergő és Levente – indiai kalandjait olvasóink folyamatosan nyomon követhetik. Utazásuk újabb fordulatot vett, hisz a koronavírus-járvány Indiát sem kerülte el, ott is kihirdették a kijárási korlátozásokat, így a fiatalok Goán rekedtek egy hostelben.

Hirdetés

A fiatalok tavaly szeptemberben indultak neki a nagy utazásnak. Eddig is rengeteg élményben volt részük, hisz jártak egy igazi indiai esküvőn, több mint ezer kilométer tettek meg stoppal, keresztül utazva az országot, eljutottak Katmanduba, a karácsonyt Nepálban töltötték, és részt vettek egy vipassan táborban is.

Most azonban a koronavírus-járvány helyhez kötötte őket, hiszen Indiában is elrendelték a kijárási korlátozásokat – sokkal szigorúbbakat, mint nálunk – és így Goán rekedtek, egy hostelben.

Igaz, ők ebben is megtalálták a jót és a pozitívumot.

Egy negatív dolog azonban történt, Levi családi okok miatt elhagyta Indiát, azonban a határok lezárása miatt nem tudott újra csatlakozni a csapathoz, így ő már haza is tért.

„Jelenleg a Bunk'd hostelbe vagyunk ahova először meg szeptember 25-én jöttünk, az utazásunk első napján, majd január közepén újra visszatértünk ide, szóval már több mint két hónapja vagyunk itt” – mondta Benji.

Összesen huszonnégyen rekedtek a hostelben, a társaság fele indiai, a másik pedig sok más nemzet képviselőiből tevődik össze. A magyarok mellett vannak németek, angolok, amerikaiak, svédek is.

Aránylag szigorú napirend szerint zajlik az élet a hostelben, minden reggel 7 óra körül van ébresztő, utána meditálnak, majd Gergő egy másik fiatallal, Daniellel motoron körbe járják a környéket, hogy nyitva tartó boltokat keressenek. Wera közben a konyhán segít a reggeli elkészítésében.

Napközben megpróbálják elfoglalni magukat, takarítanak, kertészkednek, komposztot csinálnak. Ezt követően egy beosztás szerint hárman az ebéd elkészítésén dolgoznak, ezt is közösen csinálják. Sokszor az udvaron, szabadtűzön főznek, hogy spóroljanak a gázzal.

„Próbálunk minél több csoportos programot csinálni, például sokat társasozunk, és minden este van egy úgynevezett talking circle, ahol két kérdésre kell válaszolni, ami segít felidézni a pozitív dolgokat a jelenlegi helyzetben” – tette hozzá Gergő.

Az indiaiak jól viselik a karantént, sokaknak nem ez az első ilyen helyzet, máskor is rendeltek már el hasonlót. „Ráadásul az indiaiak amúgy is keményebb fából vannak faragva, mint az átlag fehér ember” – mondta Wera.

A hostel két vezetője Arun és Rachel mindenkit ismer a környéken, így minden fontos információhoz hozzájutnak. Például azonnal megtudják, hogy ha egy környékbeli bolt, akár csak pár percre kinyit, és mennek is vásárolni.

Az indiaiak legtöbbje betartja az előírásokat, nagyon kevesen vannak az utcákon, azok is csak azért, mert nyitott boltokra vadásznak. „Csak úgy senki nem járkál az utcákon, mivel a rendőrök ingyen osztogatják a bamboo massaget, azaz bambusz botokkal ütlegelik azokat, akiket kint találnak. Mi is nagyon óvatosan járunk ki, csak a bevásárlás miatt” – mesélte Gergő.

Szerencsére a fiatalok megtalálják ebben a helyzetben is a jót és a pozitívumot, mindhárman különféle módon élik meg ezeket a napokat.

Weronika

Eddig hét nap telt el a huszonegyből, és eddig kifejezetten élvezem a karantént. Persze vannak nehezebb időszakok, de van bennem energia és motiváció. Egy pillanatra sem dőlhetünk hátra, unatkozni sincs időnk, mert rengeteg munka van a konyhában és a ház körül. Nagyon érdekes számomra megfigyelni, hogyan alakul ki egy működő közösség 24 különböző emberből, akik 9 különböző országból érkeztek. Pár napba telt, mire mindenki megértette, itt tényleg együtt kell működünk, mindenkinek meg kell csinálnia a saját részét, és az egyéni igényekre nem nagyon tudunk odafigyelni. Jelenleg nagyon jó a közösség, érezhető az összetartás. A nap kedvenc része számomra, amikor este összejövünk egy körbe egy játékra vagy foglalkozásra, amit minden nap más-más ember tart. Én voltam az első, egy kicsit izgultam, de nagyon jól sikerült, meditációs és mozgásos-táncos feladatokkal készültem. Eleinte nehéz volt megszoknom, hogy napi háromszor eszünk, és akkor is rizst lencsével, különböző módokon elkészítve. Mostanra már megszoktam, de mindig nagy öröm számra és a gyomrom számára, ha hozzájutunk paradicsomhoz vagy paprikához.

Benji

Azt hiszem ez a karantén az egyik legérdekesebb időszaka eddigi életemnek. Minden nap egy új kaland, egy új küzdelem, és minden este jutalom vár, ha a felszínen tudsz maradni. Mert sokszor úgy érzed, lehúz, félsz, aggódsz az otthoniakért. Utána azonban, ha megvívod a harcot, újra fel tudod fedezni, hogy miért is jó neked ez a helyzet. Ez megtanít másként értékelni az életet. Ebben a helyzetben a legkisebb dolgoknak is tudunk örülni. Valamelyik nap például a hostel egyik lakója, Sergej szerzett egy zsák zöldséget (hagymát, paradicsomot, krumplit) az emberek pedig elmondhatatlanul örültek neki. Ez a helyzet türelemre is megtanít és arra hogyan éljünk együtt másokkal. Mivel nincs annyi gázunk, hogy mindenki magának főzzön így felváltva, 3 fős csapatokban főzünk mindenkire. Az anyatermészet pedig kibontakozik itt Goán, sok év után megjelentek a delfinek, pávák járnak be a hostelbe, és ezernyi énekes madár dalol nekünk naphosszat. Ez egy belső megnyugvást ad, hogy pontosan az történik velünk, aminek történnie kell.

Gergő

Én nagyon pozitívan állok hozzá ehhez a karanténhoz, mert érzem és látom, hogyan fejleszti az embereket. Valamennyiünknek a maximumot kell kihoznia magából ahhoz, hogy minden rendben legyen. Eddig szerencsére nagyon jól működik itt a csapat. Szerintem, amíg képesek vagyunk a rengeteg időnket olyan dolgokra fordítani, amelyek fejlesztenek bennünket, addig ez az egész karantén egy pozitív dolog. És nem csak nekünk, hanem a természetnek is, sokkal több állatot látunk mostanában, tisztább a levegő és még szemét is alig van az utcákon.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Ázsia utazás Worldwide W4nderers India járvány karantén koronavírus vírus világjárvány