Hirdetés
Hirdetés
Túl a városon 2020. március 27. 11:37

Egyszerűsített a telefonos ügyintézésen az adóhivatal

Természetesen a koronavírus-járvány miatt történik ez is, hogy minél kevesebben menjenek személyesen az ügyfélszolgálatokra.

Hirdetés
Hirdetés

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal egyszerűsítette az egyedi azonosítószámok igénylését, amire az egyedi adóügyek telefonos intézéséhez van szükség az ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszerben – közölte a NAV pénteken.

Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett bizonyos adóügyeket egyszerűen, egy telefonhívással is el lehet intézni. A telefonos ügyintézéshez mindössze ügyfélazonosító szám (egyszerűbben a PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. További előnye, hogy így a NAV munkatársa közvetlenül segíthet az ügyfeleknek személyes találkozás nélkül is. Az ügyfélazonosító szám legegyszerűbben az online nyomtatványkitöltő alkalmazással igényelhető a TEL nyomtatványon az ügyfélkapun keresztül. A kérelmek alapján a NAV a következő napon megküldi az ügyfél tárhelyére a telefonos ügyintézési azonosításhoz szükséges PIN kódot.

A NAV azt is közölte, hogy a telefonos ügyintéző rendszerben a többi között javítható a papíron is benyújtható bevallás, kérhető adó- és jövedelemigazolás, adónemek közötti átvezetés, be lehet jelenteni levelezési címet és az egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére is be lehet jelentkezni. 

A telefonos ügyintéző rendszer hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig ingyenesen hívható a 06-80-20-21-22-es telefonszámon.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: adóhatóság adóhivatal járvány koronavírus NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés