Bartók Csaba elintézte: Szeged helyett a Volán kaphat pénzt a helyi elektromos közlekedés fejlesztésére



Meglepőnek és furcsának gondolom, hogy a szegedi elektromos közlekedés fejlesztéséről a szaktárcával egyeztetett program ilyen módosuláson esik keresztül – reagált Nagy Sándor fejlesztésekért felelős alpolgármester arra a hírre, hogy a Szegedi Közlekedési Társaságnak szánt fejlesztési pénzeket a kormány a Volán-társaságnak kívánja folyósítani.
Legalábbis erről számolt be Bartók Csaba, a Fidesz szegedi választókerületi elnöke a szegedma-hu-nak. A cikkből kiderült, hogy az eredetileg tervezett 7 milliárd forint helyett Szeged 10 milliárdot kapna az elektromos közlekedés fejlesztésére. Nagy különbség a korábbi tervekhez képest – ha igaz, amit Bartók állít –, hogy ezt az összeget a Volán kapná és nem az önkormányzat.
Bartók azt is lenyilatkozta, hogy a 10 milliárd forintból a jelenlegi dízelüzemű autóbuszok helyett elektromos meghajtású buszok fognak közlekedni a város utcáin. Ha ez valóban így történik, akkor az önkormányzat terveivel ellentétben nem a 4-es villamosvonalat újítják fel, valamint nem cserélik az elavult trolikat sem.
A helyi fideszes politikus érvelése is sajátos, mert azt hangsúlyozza, hogy a Modern Városok Programján (MVP) belül a MVP szegedi koordinátoraként neki sikerült megállapodnia a Miniszterelnökséggel, valamint a Technológiai és Innovációs Minisztériummal a fejlesztési összeg felemeléséről és e mellett arról, hogy a fejlesztések gazdája a Volán legyen. Miközben a MVP-ben a szerződő felek az önkormányzatok és a kormány.
Nagy Sándor ennek kapcsán arra emlékeztetett, hogy amikor a Modern Város Program miatt a miniszterelnök Szegeden járt, akkor azt mondta: az önkormányzatok fejlesztési igényeit kívánják a központi költségvetésből támogatni. Ha igaz az, amit Bartók Csaba állít, akkor nem tartották be a szavukat – fogalmazott az alpolgármester.
Nagy Sándor elmondta: az államnak lehetősége van a száz százalékos tulajdonában lévő Volán-társaság a fejlesztésekre. Az önkormányzatnak ebben az ügyben a feladata, hogy a helyi elektromos tömegközlekedés megfelelő színvonalú működéséről gondoskodjon.
Az önkormányzat tervei szerint az elektromos tömegközlekedés fejlesztése két nagy területet foglal magába 10 milliárd forint értékben. A négyes villamos vonalának rekonstrukcióját, és a hozzátartozó új járművek vásárlását, valamint trolihálózat-fejlesztését szintén új járművek vásárlását.
Az alpolgármester úgy látja, hogy a négyes villamosvonal fejlesztése nem halasztható.
* * *
Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!