Hirdetés
Hirdetés
Szegeden 2020. február 4. 14:33

Tramtrain: kipróbálta az SZKT az összekötővágányt

Nem is akármilyen járművel!

Hirdetés

„Első villamos próbajárat a szegedi összekötő vágányon.”

Ezzel a mondattal tette közzé Németh Zoltán Ádám a Villamosok Facebook-csoportba nyitóképünket.

Örülünk a próbamenetnek, de nézzük meg jobban a járművet!

Egy M III-as karbantartó mozdonnyal hasítottak a Szeged Plaza mögött.

A mozdonyt 2010-ben a villamos nagyprojekt keretében újította föl az SZKT. A gépet 1953-ban, a budapesti Dózsa főműhely gyártotta, egy belga teherkocsi alvázára. Ez a jármű kapta az M III-as pályaszámot. Öt négyzetméter raktere volt ekkor mozdonynak és volt két daruja. A mozdonyt először 1985 körül építették át, ekkor az eredeti teleszkópos líraszedőjét lecserélték ollósra, valamint korszerűbb motorokat kapott. A mozdony fő feladata egykor a teherszállítás lebonyolítása Szeged Rókus és a városon belül iparvágányok között, akkor még voltak szép számmal. Ezért már akkor is a villamos motorkocsikkal megegyező volt a berendezése, de nagyvasúti ütközői is voltak, és középen is megvolt a csatlásszerkezet, amellyel akár nagyvasúti tehervagonokat is mögé akaszthattak.

A 2010-es nagyprojektben újra lecserélték az áramszedőjét, a raktárba pedig egy dízel-aggregátort építettek be, ez biztosítja a közlekedéshez szükséges áramot – ahogy a fönti képen is látható. Mostanában az SZKT a Csáky és a Pulz utcai telephelye közötti járműmozgatásokra használja a mozdonyt, illetve hóeltakarítási munkákra, síncsiszolásra, gyomirtásra.

gszl

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Szegedi Közlekedési Kft. SZKT tramtrain villamos
Hirdetés
Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés