Hirdetés
Hirdetés
Túl a városon 2020. január 2. 16:09

Másként vállalkozók és másként dolgozók támogatása

A társadalmi vállalkozások és az általuk foglalkoztatott hátrányos helyzetű munkavállalók támogatását célozza a Prosocent projekt.

Hirdetés
Hirdetés

Miben más? A társadalmi vállalkozások olyan szervezetek, amelyek részben hasonlítanak az üzleti alapon működő vállalkozásokhoz. Például abban, hogy pénzügyileg önfenntartók és valós piaci igényeket szolgálnak ki. Azonban nem a profitszerzés az elsődleges céljuk, hanem egy hasznos társadalmi cél elérése, vagy egy fontos környezeti probléma megoldása. A legtöbb ilyen vállalkozás olyan hátrányos helyzetű, de munkaképes korú embereket foglalkoztat, akik máshol nem tudnának elhelyezkedni.

A Prosocent projekt célja, hogy Magyaroroszágon és Szerbiában is minél több társadalmi vállalkozás alakuljon, a meglévők pedig fejlődjenek és sikeresen működjenek. Ehhez nyújt támogatást az Interreg–IPA Magyarország–Szerbia Határon Átnyúló Együttműködési Program az Európai Unió támogatásával. A program nonprofit szervezetek együttműködési projektjeit finanszírozza Magyarországon Csongrád és Bács-Kiskun megye, valamint a szomszédos Szerbia határmenti régióiban.

A támogatás segítségével a Prosocent projekt Zenta és Szeged központtal fogja össze a régió társadalmi vállalkozóit. A projekt számos egyéb feladata közt fontosak tartja az edukációt, ezért nemcsak a vállalkozók, de a munkavállalók is képzésekben részesülnek. Társadalmi Vállalkozási Oktatás keretében a munkáltatók a megismerik a társadalmi vállalkozások helyzetét, jogszabályi hátterét, a piaci és pályázati lehetőségeket, valamint olyan hasznos ismeretekkel gazdagodnak, mint a termékfejlesztés, márkázás, értékesítés és marketing. Műhelymunka keretében pedig aktuális és friss gyakorlati ismeretekre is szert tehetnek, például a vállalkozásszervezés, vagy az on-line marketing témakörében. A hátrányos helyzetű munkavállalók nagy része nem ismeri a társadalmi vállalkozások mibenlétét, működését és a saját helyét ezen szervezeteknél. Ezért képzésük erre irányul.

A Prosocent projekt legfőbb piackutatása kimutatta, hogy sem Magyarországon, sem Szerbiában nem ismeri eléggé a lakosság a társadalmi vállalkozásokat, pedig szívesen vásárolnának tőlük. Ez a tény is bizonyítja, hogy szükség van rájuk és javítani kell az ismertségüket.

Ez a cikk az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg az Interreg-IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Magyarország-Szerbia által. A cikk tartalmáért teljes mértékben a Magyar-Szerb Kereskedelmi és Iparkamara vállalja a felelősséget, és az semmilyen körülmények között nem tekinthető az Európai Unió és/vagy az Irányító Hatóság állásfoglalását tükröző tartalomnak.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Prosocent projekt