Hirdetés
Szegeden 2019. december 19. 11:18

Nagy Sándor: kezd kirajzolódni egy megállapodás a hídépítés ütemezéséről

A szakbizottságok közül utolsóként a városüzemeltetési, fejlesztési és környezetvédelmi bizottság is megtárgyalta a pénteki városi közgyűlés elé kerülő előterjesztéseket. A csütörtök délelőtti ülésen ismét szóba került a szegedi harmadik híd kérdése.
Hirdetés

Bár politikai hovatartozástól függetlenül minden önkormányzati képviselő támogatja az úgynevezett déli Tisza-híd megépítését, nem mindenki látja ugyanúgy az önkormányzat és a Modern Városok Program keretén belül a beruházás költségeit kormányhatározatban vállaló kormány szerepét a kérdésben.

Míg a felszínen az önkormányzati kampányban, majd azt követően is folyamatosan vitáznak arról a felek, kié a felelősség, hogy az építkezés nem kezdődött el, a hivatal és az illetékes minisztérium között folyamatos az egyeztetés, és kezd kirajzolódni egy megállapodás a megvalósítás ütemezéséről.

Erről a folyamatról Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester számolt be több bizottság előtt, így tájékoztatta a városüzemeltetési, fejlesztési és környezetvédelmi bizottság tagjait is arról, hogy a kormány most ütemezett beruházásban gondolkodik. A híd ugyanis egyrészt vasúti összeköttetést biztosítana több irányban is, ugyanakkor közvetlen közúti kapcsolatot létesítene több fontos csomópont között.

Ha a mostani koncepció maradna, akkor külön ütemben készülne el a közúti, és másik lépésként a híd vasúti része.

Fontos szempont ugyanakkor, hogy amennyiben a szegedi hídfő a Nagyállomás közelében lenne, a Mars téren lévő buszpályaudvart is – más nagyvárosokhoz hasonlóan – a vasúti csomópont mellé kellene költöztetni.

Ez egy olyan átfogó koncepció, amely komoly tervezést igényel, ugyanakkor nagyban hozzájárulna a jelenleg egymástól távol lévő közlekedési csomópontok központosításához. A tervezésnél azt is figyelembe kell venni, hogy egy nagy alapterületű parkolóra lesz szükség a vasútállomás és az új buszpályaudvar környékén. A mostani bizottsági döntés arra ad felhatalmazást a polgármesternek, hogy ezeket a szempontokat figyelembe véve folytassa a tárgyalásokat a kormánnyal.

Szintén a közlekedéssel kapcsolatos döntés, hogy 3,5 tonnás súlykorlátozást vezetnek be a Vályogos utcában, valamint a Sztriha Kálmán, Újvárosi, Október 6., Kassai, Zsilip, Szélmalom, Orczy utcák és a Vályogos utca közötti szakaszokon is megtiltják a nehéz gépjárművek közlekedését. Erre azért volt szükség, mert nemrégiben újították fel a Vályogos utca útburkolatát, ezt követően azonban a kamionok és teherautók erre kerülték ki Kiskundorozsma forgalmasabb útszakaszait, ami zavarta a környéken élőket. A súlykorlátozás várhatóan megoldja majd ezt a problémát.

Sz. Gy.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: déli Tisza-híd harmadik Tisza-híd Nagy Sándor Városüzemeltetési, Fejlesztési és Környezetvédelmi Bizottság