Hirdetés
Szegeden 2019. december 15. 12:36

Demonstráció a vasútállomásnál: a tegnap menetrendjét akarták vissza

Képriport
Új vasúti menetrendre ébredt az ország, és ez a nóvum a szegedi vonalon sokkal inkább hátrány semmint előny. Épp ezért szervezett egy egykori menetrendkészítő demonstrációt a Pfaff-épület elé. Botka László polgármester azt mondja, vannak félelmeik az új menetrend miatt; az utazóközönség érdekeit képviseli minden ezzel kapcsolatos egyeztetésen.

Hirdetés

Dósa Endre nem akarja annyiban hagyni az új vasúti menetrendet, ezért demonstrációt szervezett az Indóház térre, ezzel is felhívva a figyelmet arra, hogy a szegedi vonalon „nem igazán” sikerült jól átalakítani a vasúti közlekedést. Ha valaki ért hozzá, Dósa biztos. Annó, 2006-ban ott volt a mától hatályon kívül helyezett ütemes menetrend készítésénél és addig is számtalanszor finomhangolta a Dél-Alföld vasúti közlekedését.

Transzparensen a valódi megoldás első lépése: föl kell újítani a pályát (és végig kétvágányúvá kell átépíteni). Kattintson fönti képünkre, nézze meg galériánkat!

– Egy egész országot átfogó csatlakozási rendszer épült ki akkor, amelynek lerombolását ma, a szegedi vonalon megkezdték. Gyásznap a mai, a józan ész felett diadalmaskodott az ostobaság és a butaság. Soha nem fogjuk megtudni, ez az intézkedés büntetés a vonalnak, vagy egyszerűen csak butaság. A vonalon az utazási idő összességében nőtt, csatlakozások száma drasztikusan csökkent – mondta beszédében Dósa, aki ezután fölolvasta az a levelet is, amelyet Palkovics László, innovációs és technológiai miniszternek, a menetrendet elkészítő szakminisztérium vezetőjének írt, és amelyet a demonstrálók is aláírtak. Ebben Dósa azt írta le, hogy a menetrend változása miatt a vonalon elveszett negyvenkilenc vasúti és húsz közúti csatlakozás a közbenső állomásokon, ez körülbelül naponta ezer utas elvesztését, közútra terelését jelentheti. – Üres vonatok közlekednek majd, amelyeket aztán a kihasználatlanság miatt le tudnak majd mondani. Ez volt a céljuk? – tette fel a nem is annyira költő kérdést Dósa Endre. A szervező elmondta azt is, a minisztérium becsapta az önkormányzatokat is, hiszen a tavaszi egyeztető megbeszéléseken nem erről tárgyaltak, nem ebben állapodtak meg. A demonstráció végén a résztvevők fölmentek vasútállomáson a peronszintre, ahol füttyszóval fogadták az első sehol nem megálló intercityt.

Vasútbarátoknak: a Nyugatiból 7 óra 58 perckor induló 712-es Hírös IC-t (a „névadó” városban nem áll meg a vonat) a 1098-as Szili hozta le, elsőre lelkesebben a kelleténél, hiszen két perccel hamarabb befutott a második vágányra.

Dósa Endre, a demonstráció szervezője. Nem akarja hagyni, hogy leépüljön a vasút a szegedi vonalon

Az első vonat egy plusz kettő plusz egy kocsiból állt a mozdony mögött étkezőkocsival kezdődött a szerelvény, majd jött két másodosztályú IC-kocsi, majd egy elsőosztályú – sima gyorsvonati személykocsi nem is volt a vonatba sorozva. Kiderült, a kocsma egyelőre csak dísz volt a vonatban, az étkezőkocsiban még nem árultak semmit, a Homolya Róbert MÁV elnök-vezérigazgató által nem eléggé kecsaposnak ítélt hamburgert sem. A szerelvénnyel jött le életében először Szegedre Budapestről Karsay Krisztián – rajta kívül körülbelül ötven szálltak le. A fiatalember miskolci sakkozó, csapatbajnoki fordulóra érkezett a városba, a társai már korábban autóval tették meg az utat. – Az interneten már előre megnéztem, hogy megállás nélkül jövünk le Szegedre. Nem nagyon figyeltem, merre járunk, és milyen gyorsan megyünk, de az biztos, sehol nem álltunk meg, még csak nem is lassítottunk. Érdekes volt – számolt be utazási élményeiről Karsay. Majd amikor megtudta, a „szuperexpressz” miatt mennyit romlik a vasútvonal közlekedés megjegyezte. – Ezek szerint négy vonat miatt kics... sokakkal. Így azért nem olyan jó ez az egész.

Karsay Krisztián mi mással jöjjön életében először Szegedre, ha nem a menetrendváltás után először közlekedő, sehol nem megálló intercityvel?!

Botka László: Nem értem, miért nem állították vissza a tiltakozás hatására a régi menetrendet

– Nem kaptam hivatalos választ, Homolya Róberttől a neki írt levelemre, így csak azt tudom, ami megjelent az újságokban. Szabó Sándor Szeged MSZP-s országgyűlési képviselője is mindent megtett a parlamentben, amit csak tudott, de csak egy cinikus választ kapott. Annyit sikerült elérni, hogy ideiglenes lesz ez a menetrend fél évre. Komoly félelmeink vannak ezzel kapcsolatosan. Azt meg egyenesen felháborítónak tartom, hogy mindenféle egyeztetés nélkül bevezettek egy ilyen mértékű változtatást. Nem értem, hogy a tiltakozás hatására, ami nemcsak Szegedről szólt, hanem Kecskemétről is, ami még rosszabbul járt mint Szeged, miért nem állították vissza a régi menetrendet. Azt az álláspontot képviselem majd, amit a szegediek. Ha ez az új menetrend a szegedieknek rossz, akkor az önkormányzat mellettük fog állni – mondta megkeresésünkre Szeged polgármestere.

gszl

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Botka László demonstráció Homolya Róbert MÁV MÁV-Start menetrend Szabó Sándor vasút vasútállomás vonat Dósa Endre