Hirdetés
Szegeden 2019. december 10. 17:10

Déli Tisza-híd: a kormány szerint rendben halad a munka

Támogatja-e a harmadik szegedi híd megépítését? – ezt kérdezte Szabó Sándor országgyűlési képviselő a parlamentben Orbán Viktortól. A helyette válaszoló államtitkár mellébeszélt, majd azt mondta: rendben halad a megvalósítás.

Hirdetés

– Szeged a dél-alföldi régió gazdasági motorja, tudományos és kulturális központja. Szeged és rajta keresztül a megye, valamint a régió további gazdasági fejlődését nagyban elősegítené a harmadik szegedi híd megépítése – vezette fel Orbán Viktorhoz intézett kérdését kedden a Parlamentben Szabó Sándor.

A szegedi országgyűlési képviselő hozzátette: – A déli híd megépítése több mint 20 éve a kampányok fő témája és ígérete. A beruházás terve már az Ön 1998-as választási programjának is részét képezte. Az elmúlt két évtizedben a kormánytól számos alkalommal kaptunk ígéretet rá, sőt még kormányhatározat is született a híd megépítése érdekében.

A beruházás szerepel a Modern Városok Programban is, melyről 2017 januárjában együttműködési megállapodást írt alá Szeged polgármesterével.

A napokban Szabó Sándor levélben kereste meg miniszterelnököt, támogassa az országgyűlési javaslatát, amit néhány hete nyújtott be a Parlamentnek.  Mindezek miatt azt kérdezte Orbán Viktort: Támogatja-e a határozati javaslatomat, a vegyesforgalmú déli szegedi Tisza-híd benne, a Szeged-Makó elővárosi vasútvonal és a P+R parkoló a kormányhatározatban foglaltak szerinti 2022-ig történő megépítését?

A miniszterelnök helyett Schanda Tamás, az Innovációs és technológiai Minisztérium államtitkára választolt. Azt mondta: a projekt becsült költsége 45 milliárd forint, ez magába foglalja a szükséges közúti kapcsolatokat, felhajtókat, az egyvágányú vasúti átvezetést Szőreg állomástól Szeged nagyállomásig, a szegedi 1-es villamos bekötését a vasútvonalba, és a kapcsolódó autóbusz-pályaudvarral az intermodális csomópont kiépítését.

Ebből is látható, hogy a kormány elkötelezett, tartja is az ígéreteit, és a híd projekt megvalósítása rendben halad előre 

– zárta válaszát az államtitkár.

Elutasították a javaslatot, majd leszavazták a harmadik hidat a fideszesek 

2018. januárban az állami beruházó NIF (Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő) Zrt. a déli Tisza-híd megépítése kapcsán azt válaszolta a Szegedi Tükör érdeklődésére, hogy „jelenleg folyamatban van a tervező kiválasztására vonatkozó közbeszerzési eljárás, sikeres eljárás esetén szerződéskötés 2018 tavaszán várható. A tervezés átfutási ideje tervezetten 24 hónap. További feladatok elvégzése elrendelés és forrás rendelkezésre állása esetén lehetséges.”

2018 augusztusában Gyopáros Alpár, a Modern Városok Program kormánybiztosa egyebek mellett arról tájékoztatta a szegedi önkormányzatot, hogy noha „támogatható” értékelést kapott a déli Tisza-híd, az „IKOP-3.2.0.15 konstrukció 122,43 százalékos túlvállalással terhelt szabad kerete nem nyújtott fedezetet”, ezért elutasították a projektjavaslatot, azaz a híd megépítésének előkészítését.

2019. július 8-án Szabó Sándor, Szeged szocialista országgyűlési képviselője a 2020-as költségvetéshez benyújtott módosító indítványában azt javasolta, hogy a kormány biztosítson 2 milliárd forintot a hídépítés előkészületi munkálataira, mert forrás hiányában nem halad a Szeged–Makó vasúti elővárosi közlekedés fejlesztése, vegyesforgalmú Tisza-híd építése projekt. A Fidesz–KDNP képviselői nemmel szavaztak a parlamentben a javaslatra, vagyis leszavazták a harmadik Tisza-híd megépítését.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: déli Tisza-híd Fidesz harmadik Tisza-híd híd kampány önkormányzati választás Orbán Viktor Szabó Sándor