Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Szegedi vasúti menetrend: cinikus választ kapott Szabó Sándor az Országgyűlésben
Szegeden 2019. december 3. 11:34

Szegedi vasúti menetrend: cinikus választ kapott Szabó Sándor az Országgyűlésben

Szabó Sándor, szegedi országgyűlési képviselő tegnap az Országgyűlésben is rákérdezett a Budapest és Szeged közötti vasúti menetrend átalakítására az innovációs és technológiai miniszternél. A tervek szerint két vonatpár a korábbinál összesen 72 perccel járná meg gyorsabban a Budapest-Szeged és Szeged-Budapest távot, de 18 másik járat összesen 296 perccel közlekedne tovább az új menetrend szerint.

A december 15-étől életbe lépő vasúti menetrend teljesen átszabná a 140-es, Budapest-Szeged vonal közlekedését. Az átalakítások miatt Botka László szegedi polgármester levelet írt a Homolya Róbert MÁV-elnök-vezérigazgatónak, a kecskeméti Szövetség a Hírös Városért Egyesület petíciót indított a témában.

A MÁV indítana két pár szerelvényt, amely sehol nem áll meg Szeged és Budapest Nyugati pályaudvar között, illetve egy televonatot is, amely vasárnaponként közlekedve Kecskeméten megáll, de sehol máshol.

De nem csak a szegedi önkormányzat és a kecskeméti egyesület tiltakoznak, az utasok is elégedetlenek, mert hiába lenne két szerelvénypár, amely Budapest után csak Szegeden állna meg, plusz a vasárnapi televonat, amelyek jelentősen gyorsabban közlekednének a korábbinál, ha közben másik 18 összesen 296 perccel tovább kényszerítené tovább az utasokat a vonatra.

A MÁV új menetrendje ráadásul az ütemes közlekedést is megszünteti, ami további extra várakozási időt jelent majd a mellékvonalakra átszálló utasoknak.

Szabó Sándor az írásbeli kérdése után hétfőn a szóban is kérdéseket tett fel Palkovics László innovációs és technológiai miniszternek. „Üdvözlendő, hogy a MÁV vizsgálja a fenntartható közlekedési mód fejlesztését, de ha ezek több problémát okoznak, mint ami hasznot jelentenek, akkor ezt nem így kellene tenni.” – fogalmazott a szocialista országgyűlési képviselő.

Botka László arra is felhívta a MÁV figyelmét, hogy a menetrend újraszabása borítja a szegedi városi közösségi közlekedést is, mivel a villamosok menetrendje – eddig – illeszkedett az eddig óránként fixen érkező és induló vonatok menetrendjéhez.

Szabó Sándor azt kérdezte:

  • felülvizsgálják-e a Budapest–Szeged-vonalon tervezett jövő évi vasúti menetrendi módosításokat annak érdekében, hogy a jól bevált ütemes menetrendet a MÁV fenntartsa a jövőre nézve is,
     
  • illetve a közlekedés fejlesztése érdekében tervezi-e kétvágányúsítani a Kiskunfélegyháza–Szeged közötti 60 kilométeres szakasz kétvágányúsítását és a pályasebesség 120 kilométer/órásra emelését? (PDF, 59 KB)

Schanda cinikusan nem válaszolt a kérdésekre

Palkovics miniszter helyett Schanda Tamás államtitkár válaszolt. Schanda Tamás tegnap cinikusba öltözött, ugyanis azzal kezdte, hogy mióta az MSZP képviselői ellenzékben vannak, nagyban aggódnak a vasúti közlekedésért. Bár a kérdés nagyrészt a menetrend felülvizsgálatáról szólt, Schanda a vasút tudatos felszámolását kérte számon az MSZP-n.

„A kormány számára kiemelten fontos a megyei jogú városok versenyképes vasúti elérhetőségének a javítása, amit a 2019-2020. évi menetrendben a napi két pár szegedi InterCity gyorsításán túl, számos egyéb fejlesztés is bizonyít. Többek között új IC-vonatok és a jelenleginél gyorsabb járatok fognak közlekedni számtalan viszonylaton” – mondta Schanda Tamás.

Majd elmondta azt is, hogy a gyorsított InterCity-k 2 óra 22 perc helyett alig több mint 2 óra alatt teszik majd meg a Budapest-Szeged távolságot. „A rövidebb menetidő, az üzleti céllal utazók, az egyetemisták napirendjéhez igazodó, csúcsidőszak indulással, érkezéssel biztosít alternatívát a csúcsidőszaki egyéni közlekedéssel szemben” – tette hozza az államtitkár.

Schanda Tamás azzal zárta, hogy nő a vonatoknak a száma, a legforgalmasabb viszonylatokban az utasok valós idejű eljutási ideje is csökkeni fog.

Az államtitkár tehát nem válaszolt arra kérdésre, hogy felülvizsgálják-e a menetrendet, és arra kérdésre sem reagált, hogy kétvágányúsítják-e, és gyorsítják-e a vasúti közlekedést Kiskunfélegyháza és Szeged között.



c.s.z. 

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: MÁV Országgyűlés parlament Szabó Sándor