Művház 2019. november 14. 11:05

Jön a Quimby, hogy eljátssza a legjobb lemezét péntek este az IH-ban

Az apropó egyszerű: húszéves az ezredforduló egyik legfontosabb magyar zenei albuma, az Ékszerelmére.

Egy meglepően fiatal, ám annál koszosabb hajléktalan ébred valahol Budapesten az utcán, a földön fekve, egy szobor tövében. Feláll, körbenéz, összeszedi magát és elindul, pár pillanat múlva pedig már egy kukában turkál, miközben azt halljuk:

„Én már nem muzsikálok, csak egy jelet adok a gépnek, ő mutassa meg helyettem, ahogyan mozdul bennem a lélek.”

Azt nem lehet mondani, hogy a Quimby a semmiből, igazi ismeretlen újdonságként csapott volna le a nézőkre, amikor Halleluja és a hozzá tartozó videoklip megjelent az akkori magyar zenetévé, a Z+ műsorán. És még csak azt sem, hogy ez lenne az együttes legnagyobb slágere. Viszont, hogy ez az egyik legikonikusabb daluk, az egyik legnagyobb közönség- és koncertkedvenc a mai napig, az egészen biztos. És valahogy így van ez az egész albummal is.

1999-ben a Quimby már túl volt két angol és két magyar nyelvű lemezen, köztük a közvetlen előzmény Diligrammon, aminek köszönhetően már évek óta magyar alternatív zenei szcéna (Garai Szakács Lászlónak szeretettel!) egyik népszerű, elismert zenekaraként járták az országot. Ezt fejelte meg az év vége felé, az ezredfordulós láz kellős közepén megjelent Ékszerelmére, ami egészen a 2005-ös, óriási közönségsikert arató (és azóta is tartó mainstream népszerűséget hozó) Kilégzésig az együttes legfontosabb lemeze volt, rajta azokkal a dalokkal, amiknek köszönhetően Kiss Tibiék végérvényesen a magyar alter megkerülhetetlen sztárzenekarává váltak, közvetlenül a Kispál és a Borz mellett.

Ez volt az az időszak, amikor a Quimby még éppen, de már egyre kevésbé fért be a JATE Klubba, ahol a füstös bulik pontosan úgy folytak át koncertekké és vissza, ahogyan az a lemez 20 éves jubileumát ünneplő koncertturné ajánlójában olvasható, ami nem mellesleg annyira jó szöveg, hogy kénytelenek vagyunk egy az egyben idemásolni az egészet.

„1999: számoltuk a napokat az év végére esedékes világvégéig, hajnalig nyújtottuk a füstös klubkoncertek utáni ünnepléseket, megmerítkeztünk a partizenék világában is, miközben egyre nagyobb színpadok kerültek a talpunk alá és egyre többen tudták már mi az a Quimby. Most, 20 évvel az Ékszerelmére megjelenése után beülünk az időgépbe és visszarepítünk mindenkit az ezredfordulóra, ahol partikból folynak át a koncertek és vissza. A hangulatot DJ Bootsie keveri nekünk, hogy mire elkezdődnek a koncertek, ti ismét 1999-ben érezzétek magatokat, majd az utolsó taktus után ő gondoskodik a levezetésről is. A színpadon Tóth Sándor, szaxofonos lesz még a vendégünk. Az Ékszerelmére 20. évfordulója apropóján minden koncertre a leggyorsabb 20 pedig 1999 Ft-ért csaphat le a jegyére. Jelet adunk a gépnek, éld újra az ezredfordulót!”

Persze, az a húsz earlybird jegy már régen elkelt, viszont nincs még telt ház a szegedi IH Rendezvényközpontban, úgyhogy, akit érdekel, hogy idézi meg a múltat a Quimby, az még nem késett le semmiről. További infókért ide érdemes kattintani.

kmn

(fotó forrása: a Quimby Facebook-oldala)

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: buli IH Rendezvényközpont koncert Quimby pop rock