Szegeden 2019. október 23. 08:11 Forrás: MTI

Szegedi az ország harmadik legerősebb márkája

Ismét a Google végzett az élen a VMLY&R reklámügynökség 2019-es országos reprezentatív kutatásában, amely képet ad arról, hogyan látják a márkákat a magyar fogyasztók. A rangsorban a Samsung és egyetlen magyar márkaként a Pick követi.

A szegedi Pick Szalámigyár, hivatalosan a Pick Szeged Zrt. márkája, a Pick lett a harmadik legerősebb védjegy Magyarországon. A Picket csak a Google és Samsung előzi meg – derült ki egy friss kutatásból.

A listát minden eddiginél nagyobb jelenléttel uralja a technológiai szektor: a Google és a Samsung után szorosan a negyedik helyen a Youtube, míg az ötödiken a Microsoft, hatodikon pedig a Facebook áll.

A Pick 2020-ban új üzemet épít Szegeden. A beruházásnak köszönhetően 30 százalékkal növelik a nemespenészes szárazáruk, köztük a kezdetek óta az eredeti recept szerint készülő téliszalámi értékesíthető mennyiségét. Először a szalámiüzem építését kezdik el, ide a Maros utcai gyárat tervezik átköltöztetni. A teljes fejlesztés több mint tíz évet vesz igénybe, 2-3 éves, egymást követő ciklusokban hajtják majd végre a beruházást.

Nem meglepő, hogy az innovatív jelzőhöz is a technológiai márkákat társítják a magyar fogyasztók, ám érdekesség, hogy a tavaly bevezetett Fuze Tea üdítőitalként is be tudott kerülni a leginnovatívabb márkák közé, a médiajelenlétnek, az erős bevezető kampánynak az eredményeként.

A legtöbbet a Huawei és az Aldi javított a korábbi eredményén - a kínai távközlési óriásvállalat a botrányok ellenére 2017-hez képest megduplázta a pontszámát. Az Aldi több mint 300 helyet javított.  

A magyar márkák azonban kiszorultak az élmezőnyből: a Pick (3.) után mindössze a Gyulai (38.) és a Pöttyös (42.) fért bele a top 50-be. 2017-ben a Béres is top 10-ben volt, de 2017-ben top 50-ben ott volt még: Boci, Herz, Gyulai, Gyermelyi, Pöttyös, Sió, Piros Mogyorós, Magyar Posta, Mol.

A VMLY&R reklámügynökség 1993 óta készíti a világ legnagyobb kategóriafüggetlen márkapercepció-kutatását (BrandAsset Valuator, BAV), 50 országban. A kétévente megismételt kutatás 10. alkalommal készült Magyarországon.

A felmérés 2400 fős országos reprezentatív mintán közel 700 márka megítélését vizsgálja.  A kutatás során egy márka erőssége az egyediség, relevancia, megbecsültség és ismertség dimenziók mentén rajzolódott ki, de az eredményekből ezen felül a márkák imázs attribútumairól, illetve a fogyasztók márkahasználati szokásairól is pontosabb kép rajzolódik ki. Az adatfelvételt a GfK végezte.
 

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: gazdaság marketing piac Pick Szeged Zrt.