• Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Szikla került a zsarológépezetbe: Nemesi Pál sem tudja, milyen hidat építene Szegedre
Szegeden 2019. szeptember 12. 12:30 Forrás: hvg.hu

Szikla került a zsarológépezetbe: Nemesi Pál sem tudja, milyen hidat építene Szegedre

Olyan hidat ígér a Fidesz Szegeden, amelyről még a polgármesterjelöltjük sem tudja, hogy milyen lesz – írja a hvg.hu a legújabb fideszes bohózatról. A híd, amit Orbán Viktor évek óta ígérget a városnak, és ami a kormány miatt nem épül, a legfontosabb választási fegyverré vált Nemesi és a Fidesz kezében.

Vegyük sorra a tényeket:

Ehhez képest beszélnek össze-vissza Nemesi Pál és a fideszes főnökei.

A hvg.hu cikkében olvasható, hogy bár Nemesi bejelentette: megépíti a hidat, a bejelentésen egyértelműen az látszott, hogy vasút nélkül. Aztán, amikor a hvg.hu újságírója rákérdezett, hogy mi van a gazdasági koncepcióban, amit a Fidesz belengetett, akkor kiderült, hogy az még nincs kész, és valójában nem dőlt el, hogy lesz rajta vasút vagy sem. 

Teljes tehát a káosz. Már csak azért is, mert a Modern Városok Programban, amiről Botka László és Orbán Viktor megállapodtak, egy vegyesforgalmú híd szerepel, mert egyrészt vasútra ad pénzt az Unió, másrészt épp azért, hogy ne kelljen újabb tízéves mizériát átélni egy különálló vasúti híd miatt. 

De úgy látszik a Fidesz és polgármesterjelöltje hidakkal akarják foglyul ejteni a szegedieket.

A hvg arról is ír, hogy

Az utóbbi hetek kampányában több fideszes politikus nyíltan beszélt arról, hogy ne is számítson az a település támogatásra, ahol az ellenzéki jelöltet támogatják a helyi lakosok. Ez már nem is szokatlan a kormányzó párt kommunikációjában, az viszont meglepő volt, hogy egy szó nem esett arról, pontosan milyen hidat terveznek, milyen forrásból, mennyiért fog az megépülni, pedig ezek nélkül az információk nélkül legfeljebb csak szokásos kampányfogásnak tűnik a nagy bejelentés. Ezért is próbáltuk a sajtótájékoztató után tisztázni, hogy akkor hogy is áll a húsz éve folyton parkolópályára tett beruházás”.

A hvg megkereste Nagy Sándor szegedi városfejlesztési alpolgármestert is, aki látta a Nemesi-féle kampányvideót a hídról, de azt mondta: annak alapján csak az derült ki egyértelműen, hogy közúti híd épül. Nagy Sándor szerint, ha valóban egy ilyen híd épülne, akkor fontos volna, hogy ne vegyék el a lehetőséget attól, hogy később egy vasúti hidat is fel lehessen ott húzni.

A fideszes bohózat része, hogy Bartha László egykori bukott fideszes polgármester bejelentette: a 2001-ben elkészített terveiket egyszerűen digitalizálta a szegedi Fidesz, és Nemesi sajtótájékoztatóján ezt mutatták be – írja a lap.

Botka László lejáratása és Szeged túszul ejtése a cél

És a végére, hogy azért legyen némi fény az alagút végén: azt már 2016 óta tudni lehet, hogy az Európai Unió csak vasúti fejlesztésekhez ad támogatást, és jobban szeretik a határokon átívelő fejlesztéseket, ezért uniós pénzből nem lehet közúti hidat építeni. Vasutat viszont csak az állam építhet, a város nem, ezért egyértelműen az államnál, pontosabban a kormánynál pattog a labda. 

A lap azt is írja: kapóra jön a Fidesznek a harmadik híd ügye, „Botka Lászlóra tolnák a híd miatti évtizedes totojázást”.

Igaz, elég csak megnézni a számokat: a 3500 milliárdosra beharangozott Modern Városok Programban idén 150 milliárdot osztanak ki, jövőre pedig mindössze 85 milliárdot költenek. Nem véletlenül mondta Nagy Sándor szegedi alpolgármester a Szeged Televízióban, hogy ha ebben az ütemben folyik a program, akkor nagyjából negyven év alatt érünk a sor végére.

A szakértő sem érti

A hvg megszólaltatott egy közlekedési mérnököt is a szegedi híd kapcsán. Rigó Mihály azt mondta a lapnak: „csapdahelyzet alakulhat ki azzal, hogy a forrás határozza meg a híd milyenségét”. Ha ugyanis az Európai Unió vasúti fejlesztésekhez ad forrást, akkor olyat kell építeni, holott a térség gazdasági és szállítási kapacitása nem indokolja a vasútépítést, így a vasúti hídét sem. Bár ezen lehetne vitatkozni.

A szakértő azt is mondja, hogy az M43-ast átvezető Móra Ferenc híd Szegedtől északra vezeti át a korábban a városon keresztül vezető kamionos forgalmat, így legfeljebb a makói könnyűvasút átvezetése és a Tisza bal partján élők „forgalmi levezetése” indokolja a hídépítést – olvasható a hvg.hu-n.

Szabó Sándor: mit ér Nemesi garanciája, amikor Orbáné sem ér semmit?

Erről ír Szabó Sándor szocilalista országgyűlési képviselő a Facebookon: 

Zárásként pedig nézze meg ezt a videót, amiben Lázár János 2016-ban bejelntette, hogy megépül a harmadik híd, mert Szeged megérdemli. Morzsolgassuk csak a szavakat: „mert Szeged megérdemli”.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Szeged300
Cimkék: déli Tisza-híd Fidesz HVG Nemesi Pál önkormányzati választás 2019 választási kampány