Túl a városon 2019. szeptember 10. 13:09

Távozik a 168 Óra főszerkesztője, felmondtak a helyettesei is

Tóth Ákos október elsejétől nem vezeti a baloldali lapot, Lakner Zoltán és Krajczár Gyula sem marad.

Nemrég tette közzé a Facebookon Tóth Ákos, a 168 Óra főszerkesztője, hogy a hónap végén feláll a főszerkesztői székből. A bejelentéshez mellékelte a szerkesztőség előtt elmondott beszédét is, amiből kiderül, hogy

a lap tulajdonosaival fennálló feloldhatatlan ellentétei miatt távozik a posztról és a laptól is.

Tóth Ákos, a Népszabadság egykori főszerkesztő-helyettese 2016-ban vette át a 168 Óra irányítását Mester Ákostól, és magával vitte egykori kollégái közül Krajczár Gyulát, Cseri Pétert, Szabó Brigittát, Angyal Gábort és Ónodi-Molnár Dórát is – írja az Index. A balliberális hetilapot a Brit Media Kft. vásárolta meg még 2015-ben, a cég tulajdonosa a Brit Europe Foundation, ami kapcsolatban van Köves Slomó által vezetett Egységes Magyarországi Izraelita Hitközséggel. Köves a tavalyi országgyűlési választásokon nyíltan kiállt a Fidesz egyik jelöltje mellett, jegyzi meg a lap.

Az Index továbbá úgy értesült, hogy a feloldhatatlan ellentétek egy része anyagi okokat takarhat: a 168 Óra finanszírozásában egyre több probléma adódott az elmúlt időszakban, például késtek a kifizetések, és ezeket a jelzések ellenére sem sikerült orvosolni.

Tóth Ákos helyét október elsejétől Rózsa Péter, a Klubrádió eddigi főszerkesztő-helyettese veszi át.

A távozó főszerkesztő Facebook-posztja:

(A nyitóképünk forrása: ez a YouTube-videó.)

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: 168 óra felmondás média médiapiac