Szegeden 2019. augusztus 23. 19:57

Képzésekkel segítették a jövő társadalmi vállalkozóit

A társadalmi vállalkozások a hazai és szerb piacon még viszonylag ismeretlennek számítanak. A Magyar-Szerb Kereskedelmi és Iparkamara vezetésével a Dél-alföldi Regionális Társadalomtudományi Kutatási Egyesület és a zentai Üzleti Inkubátor  arra vállalkozott, hogy népszerűsítse ezeket a gazdasági formákat, egyúttal lehetővé tegye, hogy hátrányos helyzetű magánszemélyek részesüljenek olyan képzésben, mely elősegíti vállalkozóvá válásukat.

A társadalmi vállalkozások a nonprofit és a forprofit szektor között helyezkednek el, egyaránt rendelkeznek a forprofit szektorokra jellemző termékértesítésből vagy szolgáltatásnyújtásból származó bevétellel és a nonprofit szektorokra jellemző társadalmi céllal. Olyan problémára keresik a megoldást, ami tartósan jelen van a közösség életében, ezért a termékértékesítésből, szolgáltatásnyújtásból származó bevételük egy részét (vagy egészét) a cél elérésére fordítják.

A társadalmi vállalkozók jellemzően maguk is valamilyen szempontból hátrányos helyzetűnek minősülnek: alacsony iskolai végzettségűek; pályakezdők; fiatalok; gyermeknevelésből a munkaerőpiacra visszatérő, vagy éppen gyermeküket egyedül nevelő szülők; nyugalmazás előtt álló idősebbek; mozgáskorlátozottak; roma etnikumhoz tartozók. Vállalkozóvá válásuk növeli önbecsülésüket, versenyképessé teszi őket a profitorientált piacon, miközben megélhetést biztosít számukra.

A „Prosocent” projekt konzorciuma azt tűzte ki célul, hogy a társadalmi vállalkozás - mint szemlélet - teret hódítson a határ-menti területeken.

Ennek jegyében a program keretein belül 40-40 hátrányos helyzetű, de vállalkozni vágyó személy ismerhette meg a szociális vállalkozások céljait és részesült működtetésükről gyakorlatorientált képzésben Szegeden, illetve Zentán.

A tréningek angol, magyar és szerb nyelven valósultak meg, és az alábbi témákat érintették:

  • •           Szociális vállalkozás alapítása
  • •           A társadalmi vállalkozás sikerességének titka
  • •           Termékfejlesztés lépései
  • •           A szellemi tulajdon védelme
  • •           Branding
  • •           Értékesítés

A pályázatról további információ itt található.

Ez a cikk az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A cikk tartalmáért teljes mértékben (a) Dél-alföldi Regionális Társadalomtudományi Kutatási Egyesület vállalja a felelősséget, és az semmilyen körülmények között nem tekinthető az Európai Unió és / vagy az Irányító Hatóság állásfoglalását tükröző tartalomnak.

 

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Szeged300