Megint hazudik a Fidesz Szeged ügyében – ezen a héten nem először



Kampány-sajtótájékoztatót tartott a Ferroép-székházban a Fidesz–KDNP milliárdos polgármesterjelöltje, Nemesi Pál, Gyopáros Alpárral, a Modern Városok Program, valamint a Magyar Falu Program kormánybiztosával. A forgatókönyv a szokásos volt:
- Szeged gyakorlatilag tévedésből létezik még,
- a várost vezető Botka Lászlónál kevés megátalkodottabb figura állhat egy önkormányzat élén.
A fideszes média másról sem szólt csak arról, a polgármester „kijelentéseivel semmibe veszi a programot”, és míg más megyei jogú városok vezetői élni sem hagyják Gyopáros Alpárt, annyit hívják telefonon, illetve bombázzák sms-ekkel, addig Botka László semmilyen szinten nem kommunikál vele.
Fejére olvasták Szeged polgármesterének azt is, semmit sem tesz a harmadik hídért.
Csakhogy ezekből semmi nem igaz.
Mielőtt szénné égne Gyopáros Alpár, rögzítsük a legfontosabbat: a harmadik híd kérdése, mondjuk így, állami hatáskör, azaz az időt nem Botka László polgármester húzza, és nem rajta múlik, mikor kezdik el építeni a hidat – már ha egyáltalán elkezdik.
Tehát, Gyopáros Alpár a kapcsolattartás, a kommunikáció hiányát kéri számon a jelenlegi városvezetőn. Botka László 2018. augusztus 16-án, azaz lassan egy éve levélben kért tájékoztatást arról, mi a helyzet a déli Tisza-híddal. A levél és az arra adott válasz ott van az önkormányzat iktatójában.
A levélben olvasható, hogy a projekt előkészítésének határideje 2019. március 31., a hidat 2022. augusztus 31-én kellene átadni a forgalomnak – utóbbi még meglehet, az előkészítés viszont a mai napig nem indult el. Az is benne van a levélben, hogy „az engedély alapját képező környezeti hatásvizsgálat készítésének alapja a Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata által készített, KözOP-forrásból finanszírozott Részletes Megvalósíthatósági Tanulmány volt, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a NIF rendelkezésére bocsátottunk”. Azaz lett volna miből elkezdeni az előkészítést.
Botka László levelét azzal zárja, „a projekt további sorsáról információnk nem áll rendelkezésünkre. Tisztelettel kérjük Kormánybiztos Úr szíves tájékoztatását a projekt alakulásáról és a megvalósulás várható időpontjáról.”
Gyopáros Alpár augusztus 28-án válaszolt, a szegedi városházára a levele szeptember 5-én érkezett meg. Ebben az áll, hogy a noha „támogatható” értékelést kapott a déli Tisza-híd, az „IKOP-3.2.0.15 konstrukció 122,43 százalékos túlvállalással terhelt szabad kerete nem nyújtott fedezetet”, ezért elutasították a projektjavaslatot, azaz a híd megépítésének előkészítését.
Mindezt már 2018 júliusában megtette a kormány, erről a NIF-et is tájékoztatta, Szegedet viszont nem.
Gyopáros Alpár hagyott egy kibúvószerűséget is pártjának és kormányának, mondván, mivel a híd egyébként is a következő uniós ciklusban valósulna meg, ezért „a Pénzügyminisztériummal együtt ismételten vizsgálni fogjuk a vegyes-forgalmú Tisza-híd támogatásának lehetőségét.”
Azaz még akkor sem a híd megépítését támogatják majd, hanem annak a lehetőségét, támogatható-e egy ilyen beruházás.
A fentiek alapján nyilvánvaló, Gyopáros Alpárnak
- tudni kellett, pontosan mi a helyzet a Tisza-híddal,
- tudnia, ismernie kellett az Orbán-kormány hozzáállását,
ehhez képest mindent megpróbált Botka Lászlóra kenni, illetve ehhez képest minősítette Szabó Sándor költségvetési módosító indítványát, amelyet végül leszavazott a Parlament, és amelyért két érintett Csongrád megyei fideszes országgyűlési képviselő, B. Nagy László és Lázár János egy pillanatig sem próbált meg lobbizni, a szavazásnál pedig jelen sem voltak.
gszl
* * *
Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!