Szegeden 2019. augusztus 5. 13:16

Alföldi és Ujhelyi is a homofóbia ellen

Egyre több közéleti személyiség pózol kólával a közösségi médiában, így tiltakozva a fideszes Boldog István homofób kijelentései ellen.

Boldog István, a Fidesz parlamenti frakcióvezető-helyettese felháborodott a Coca-Cola legújabb kampányán, amiben toleranciát hirdetnek. A cég „Love is love” azaz a Szerelem az szerelem – „Zéró cukor, zéró előítélet” szlogennel, kólát ivó heteroszexuális és meleg párokat plakátolt ki Budapesten a metrók mozgólépcsőjénél.

A képviselő erre berágott, mert ezt tanulta szegény, és azzal fenyegetőzött, hogy addig nem issza ezt a fajta kólát, ameddig kint vannak a plakátok. Személyes véleményén túl másokat is arra kért, hogy bojkottálják a gyártó termékeiket. 

Boldog azt írta: „Elhatárolódom a Coca-Cola plakátkampányától. Amíg nem távolítják el provokatív plakátjaikat Magyarországról, addig én nem fogyasztom a termékeiket! Erre kérek mindenkit!”

Boldog Istvánt a pártja egyelőre nem szólította fel lemondásra, a Fidesz ezzel is azt üzenve, hogy belefér a homofóbia a párt tagjai között. A HVG-nek csupán annyit közöltek, „Magyarország szabad ország, ezért mindenki szabadon eldöntheti, hogy iszik-e Coca Cola-t”.

Boldog István kapott hideget-meleget a facebookos posztja után, ezért hozzászólásban azt írta:

„Tisztelt fórumozók! 

A liberális, elfogadáspárti hozzászólóknak felhívnám a figyelmét a saját elveikre! Elfogadás, tolerancia, mások véleményének tiszteletben tartása! Én tiszteletben tartom az önök véleményét, annyi a kérésem, önök is tegyék ezt velem és a hozzám hasonlóan gondolkodó magyar emberekkel szemben! 
Magyarországon szerintem többen vannak, akik velem értenek egyet, mint akik önökkel. 
A magyar jövő a magyar gyermekektől függ!

Tisztelettel: Boldog István”

A műsor a szokásos, egyéni véleménnyilvánításként igyekeznek tálalni egy pártszervezet vezető beosztású politikusának véleményét, a közhangulatra gyakorolt hatás elismerése nélkül. Úgy látszik, hogy Boldog István vagy

  • nem tudja, milyen felelőséggel jár közszereplőnek lenni
  • vagy tudja, de nem érdekli,
  • netán tudja, és a hangulatkeltés a célja a melegek ellen
  • esetleg tudja, de hülyének néz mindenkit.

És még azt a lehetőséget se vessük el, hogy Boldog István nem gondol bele, hogy semmi szükség nem lenne a figyelemfelhívó és toleranciát hirdető kampányokra és megmozdulásokra, ha a többségi társadalom békénhagyná a kisebbségit. De ehhez már túl kellene lépni a félelmeken és a gyűlölködés szeretetén.

Több közéleti személyiség is reagált a Coca-Cola kampányára és a fideszes frakcióvezető-helyettes szavaira.

Alföldi Róbert azt írta a Facebookra: 


Én ugyan nem sok colát iszom mostanában, sem ilyet, sem olyat, de a szerelem, az szerelem! Petíció ide vagy oda. És elég jó plakátok!!!! „Hajrá Magyarország! Hajrá magyarok!” 2019. Budapest

Ujhelyi István, MSZP-s európai parlamenti képviselő pedig mindössze annyit írt: „Érti, aki érti.
#loveislove”

A Coca-Cola közleményben reagált a fideszes frakcióvezető-helyettes viselkedésére:

„Ezt a kampányunkat városszerte kihelyezett plakátokkal kísérjük. A háromféle plakáton egy-egy Coca-Colát ivó pár szerepel, hetero- és homoszexuális párok egyaránt. Ezzel valóban szeretnénk üzenetet közvetíteni: a hitünket abban, hogy mindenkinek joga van a szeretetre, szerelemre, hogy a szerelem érzése ugyanaz. Számos reklám esetében megoszlik az emberek véleménye: van, akinek tetszik, és van, akinek nem. Hiszünk abban, hogy mindannyian egyenlőek vagyunk, függetlenül a nemzetiségtől, vallástól, nemtől, életkortól, etnikai származástól, beszélt nyelvtől, hobbiktól és véleményektől. Hiszünk abban, hogy mind a hetero-, mind a homoszexuálisoknak joga van azt a személyt és úgy szeretni, ahogy nekik a legjobb.”

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Alföldi Róbert Ujhelyi István homofóbia plakát plakátkampány tolerancia Boldog István Fidesz