Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Családban, NER-ben marad ez is: Mészáros Lőrinc veje több mint 3 milliárdból építheti meg a tramtrain karbantartócsarnokát Szeged-Rendezőn
Szegeden 2019. június 25. 09:10

Családban, NER-ben marad ez is: Mészáros Lőrinc veje több mint 3 milliárdból építheti meg a tramtrain karbantartócsarnokát Szeged-Rendezőn

Nagy verseny volt, végül a Homlok Zsolt, Mészáros Lőrinc lányának férje vezette Homlok Építő Zrt. kezdhet építkezni a rendező-pályaudvaron. Pályázott, de végül nem nyert a milliárdos Nemesi Pál, független fideszes szegedi polgármesterjelölt is.

Hirdetés

3 milliárd 270 millió 211 ezer 859

Forintra pontosan ennyit nyert Homlok Zsolt. Nem lottón, hanem az államtól. Ez az a – nevezzük így – költségkeret, amelyből megépülhet Szeged-Rendezőben a tramtrain kabrbantartócsarnoka.

Mészáros Lőrinc vejének egy 2 876 négyzetméter alapterületű járműkarbantartó csarnokot kell megépítenie. Az alapvetően vasbeton pillérvázas járműkarbantartó épülete három fő egységből áll:

  • Nagy belmagasságú, teljes hosszán daruzott, két javítóvágányos karbantartó csarnok, egy teljes hosszában középaknás vasbeton aknafalon levő, 80 vágányméter hosszúságú emelővágánnyal (IX. vágány), és egy teljes hosszában közép-, és oldalaknás kialakítású, acél oszlopokon levő felépítményű, 80 vágányméter hosszúságú javítóvágánnyal (X. vágány), valamint egy tetőpódium kiépítése.
  • Nagy belmagasságú eszterga csarnok, középaknás kialakítással, a karbantartócsarnok felé eső oldalán kétszintes kiszolgáló épületrésszel.
  • A karbantartó csarnok északi oldalfalához csatlakozó, földszintes kialakítású, kiszolgáló (segédműhelyek, tárolók) épületrész.

Emellett el kell végezniük az alábbiakat is:

  • a csarnok járműtelep külső közműveinek kiépítése a járműtelepig, illetve járműtelepen belüli közművek kiépítése, védelembe helyezése – vízellátás: 832 méter, csapadékcsatorna: 635 méter, szennyvízcsatorna: 223 méter, gázvezeték: 332 méter.
  • Az épület kiépítése részeként a térvilágítás – 45 lámpatest és 23 fényvető felszerelése –, távközlés – üzemirányító központ telepítése, jelző- és riasztóberendezés telepítése, vagyonvédelmi és tűzvédelmi berendezés telepítése, beléptető rendszer telepítése –, felsővezeték átalakítása, egy mechanikus állomási biztosítóberendezés átalakítása is szükséges, valamint 374 méternyi úthálózat kiépítése.
  • A vágányhálózat kiépítése szükséges összesen 1 562 vágányméter hosszban, részben használt felépítményi anyagokkal.

A járműjavításhoz szükséges eszközök (szerszámok, járműemelő) telepítése is a feladat része:

  • gördíthető csoportemelő berendezés 200kN teherbírással, összesen tizenkettő
  • futódaru, ultrahangos kerékrepedés vizsgáló berendezés, mozgatható, nem mozgatható szerelőállvány: egy-egy mindegyikből,
  • két mechanikus aknafedél
  • kézi szerszámok, kisgépek
  • műszerek
  • irodabútorok
  • tizenhat nagyteherbírású munkaasztal
  • huszonkét kétajtós vaslemez szerszámszekrény

A nyertes ajánlattevő feladatát képezi a kiviteli tervek, valamint a külön jogszabályban meghatározott tartalmú mintavételi és megfelelőség-igazolási terv elkészítése, továbbá a tárgyi közbeszerzési eljárás keretében megvalósuló munkák befejezésénél az átadás/átvételi eljárások a próba üzemek, próbajáratok, átadás/átvételi eljárások lefolytatása és sikeres lezárása. A próbaüzem, illetve próbajáratok időtartama maximum 180 naptári nap.

Fontos azt is hangsúlyozni, hogy a jelen közbeszerzési eljárás vonatkozásában a tervezési feladat kiviteli terv szintű tervkészítési feladatot jelent.

Pályázott erre a projektre a Ferroép is: Szeged független fideszes polgármesterjelöltje, a milliárdos Nemesi Pál azonban a jelek szerint még kishal egy ilyen beruházáshoz.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Szeged300
Cimkék: tramtrain vasút Ferroép Homlok Építő Zrt. Homlok Zsolt Mészáros Lőrinc Nemesi Pál Szeged-Rendező