Szegeden 2019. június 14. 19:08

Aranyhídra föl! Kapott Szeged még egy vonatot Pestig!

Szombaton menetrendváltás, életbe lép a nyári menetrend. A vasúton ebben a legjobb buli az Aranyhíd Expressz – a szegedieknek. Szatymaz és Kistelek és környéke viszont nem érdekes a balatoni utasforgalomban a MÁV-Startnak.

Hirdetés
Hirdetés

Tavaly kipróbáltuk, egészen príma volt még a plusz hatvannal is: ennyit késtünk egy gázolás miatt odafelé. Tuti bejött, hiszen megint van közvetlen vonat a Balatonra, sőt ápgrédelték az Aranyhidat, kifejezetten Szegednek – valahogy.

Tavaly még megállt Szatymazon és Kisteleken is a vonat, amelyet volt, hogy összeraktak az előtte induló „sima” intercityvel, idén viszont megállás nélkül kirohan a megyéből Félegyháza az első állomás, lásd a lenti képernyőmentést a menetrendi oldalról. Rosszmájú megjegyzés: ott is minek áll akkor meg? Viszont kicsit furcsa, mi tart ennyi ideig. Megállás nélkül ötvenhat perc a menetidő, miközben, bármelyik Intercity háromnegyed óra alatt ott van Félegyházán úgy, hogy megáll Szatymazon majd Kisteleken is. Azaz az Aranyhíd valójában (oké: valószínűleg) megáll – többször is, úgy, hogy nem vesz föl utasokat. Azon sem csodálkoznánk, ha nem engednék el 7:57-kor a szerelvényt, mert minek. Kezdésnek szinte biztosan rögtön megáll majd Dorozsmán, vagy legalábbis lassít, hogy a szembejövő Kárász Intercityvel, amely 8:01-kor indul el Szatymazról Szeged felé kerülni tudják egymást. És aztán el kell majd valahol engednie a Tiszavirág Intercityt is, amely 8:30-kor már elindul Szeged felé Kiskunfélegyházáról, de Kistelekig nem ér még oda, hogy esetleg ott találkozzanak. Csengelén, vagy Petőfiszálláson kerülheti egymást a két szerelvény. Azaz az Aranyhíd nyugodtan megállhatna akár Szatymazon és Kisteleken is, ahogy tavaly is tette, beleférne a menetrendbe, sőt majdnem személyvonatként is funkcionálhatna Kiskunfélegyházáig, de ezt egy expressz mégsem engedheti meg magának, így hát hivatalosan nem áll meg sehol. Szóval nem az igazi így ez a menetrend, és még csak hatvan kilométert mentünk, bőven az Alföld közepén vagyunk. Menetrendet szerkeszteni persze irtó nehéz, ennél sokkal több mindenre kell odafigyelni, de itt talán megérte volna összeszedni azt a két szatymazi, meg három kisteleki utast. Ennyivel is többen lennének elégedettek a MÁV-Starttal.

Viszont ami príma, hogy idén már van (működő) klímás IC-kocsi is a vonatban, erre persze helyjegy kell, de lehet, megéri. És azt se feledjük, lett még egy vonatunk a nyárra Pestre, illetve Pestről, ha nem ragaszkodik a Nyugatihoz, ez is egy reális opció, arról nem is beszélve, csak erről a vonatról tud Fradiban leszállni, illetve ott fölszállni. Ez azért elég menő, nem?

Hogy egyébként menő lesz a vonat (igen, sőt jövő is), azt önöktől is kérdezzük!

Várjuk élménybeszámolóikat – a nehéz indulás ellenére. Azt meg hátha finomhangolja a vasúttársaság.

gszl

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Aranyhíd Expressz Balaton Keszthely vasút