• Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • Délmagyarország, Szegedma, Promenad: veszteséges lakájmédiáról és csökkenő újságbevételről ír az Átlátszó
Szegeden 2019. június 3. 17:00

Délmagyarország, Szegedma, Promenad: veszteséges lakájmédiáról és csökkenő újságbevételről ír az Átlátszó

Egyelőre nem számítanak jó üzleti befektetésnek a Csongrád megyei fideszes fakenewsgyárak: a Szegedma és a Promenad is veszteséges, a Délmagyarországot pedig egyre kevesebben veszik meg.

A Fidesz-média, azaz a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány körébe tartozó Napfénymiédia Kft., ami a szegedma.hu kiadója 122 millió forintos veszteséggel zárta a tavalyi évet, miután a 63 milliós bevétel mellett 187 milliós kiadásuk volt – írja az Átlátszó.

A Promenadról azt írja az oknyomozó portál, hogy a kiadó Csanád Média Kft. 6,4 millió forint veszteséget termelt, pedig 35-ről 70 millióra nőtt a cég bevétele.

Látványos a 109 éves Délmagyarország lejtmenete is, miután a 2017-es felvásárlást követően szépen lassan eltívolítottak mindenkit, aki nem esküdött hűséget a Fidesznek, folyamatosan csökken a lap példányszáma, összevonás fenyegeti a dolgozókat. Legutóbb egy 20 éve ott dolgozó újságírót, és a 15 éve ott dolgozó vezető szerkesztőt, valamint a hír-információ rovat vezetőjét küldték el.

A Matesz IV. negyedévi adatai szerint a Délmagyarország értékesített példányszáma 26 ezer 928-ra csökkent 2018 végére. Ez 4342-vel kevesebb, mint 2017 végén.

A Délmagyar kiadója a Lapcom bevétele tavaly 10,5 milliárdról 10,2 milliárdra csökkent, a cég lapeladásból 260 millió forinttal kevesebbet könyvelhetett el, mégis 835 millió forint lett a nyereség.
 

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Délmagyarország Szegedma