Hirdetés
  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Szegeden
  • A szegedi bíróság szerint személyes adat, hogy hány helyreigazítási perük volt a fideszes szócsöveknek
Szegeden 2019. május 16. 10:50

A szegedi bíróság szerint személyes adat, hogy hány helyreigazítási perük volt a fideszes szócsöveknek

Visszapattant az egyik oknyomozó portál a Szegedi Törvényszékről. Azt írják, tovább próbálkoznak.

Összesen 109 helyreigazítási pert vesztett a Fidesz-kormány-média 2018-ban – írta meg az Átlátszó a Fővárosi Törvényzék adatai alapján.

Az Origo 58-ból 34, a Ripost 38-ból 22,  a Magyar Idők 31-ből 14, a Pesti Srácok 16-ból 11, a Lokál 23-ból 11, a 888 14-ből 8, a TV2 21-ből 7, a közmédia 6-ból 2 esetben kapott elmarasztaló ítéletet az elle indított kereset végén.

Mint írják, arra lettek volna kíváncsiak, hogy például a Lázár János és Kubatov Gábor emberei által irányított vásárhelyi promenad.hu és szegedma.hu hány helyreigazítási pert vesztett tavaly.

Az oknyomozó portál a Fidesz által még nem uralt médiumoknál is összesített. Azt írják, a 444, az Index, a (nem fideszes) Magyar Nemzet, az RTL Klub és az Átlátszó összesen 14 pert vesztett. Most arra lettek volna kíváncsiak, hogy mi a helyzet Csongrád megyében, de nem kaptak adatot.

Amit a Fővárosi Törvényszék kiadott, azt a Szegedi Törvényszék ugyanis nem adja. A bíróság megkeresésükre azt válaszolta:

„a hivatkozott gazdasági társaságokkal szemben indított perek száma és azok eredménye személyes adatnak minősül, amelyekről így a törvényszék nem nyújthat tájékoztatást”.

Az Átlátszó szerint viszont mivel a médiumokat gazdasági társaságok működtetik, azoknak nincs személyes adata, amit védeni kellene.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Szeged300
Cimkék: fake news propagandamédia Szegedi Törvényszék szegedma