Túl a városon 2019. május 15. 18:13 Forrás: MTI / hvg.hu

Letiltotta a Facebook a kormányközeli Mediaworks lapjainak és hírportáljainak hirdetési fiókjait

A Mediaworks Hungary Zrt. adja ki a többi között a Délmagyarországot, a Világgazdaságot, a Nemzeti Sportot, a Szabad Földet, még számos megyei lapot, de női magazinjuk és receptújságuk is tiltólistára került.

A kiadó szerdai közleményben azt írta, a közösségi oldal nem adott konkrét választ hivatalos érdeklődésükre a tiltás okáról, de szerintük nyilvánvaló, hogy

„az amerikai cég döntésének politikai, ideológiai okai vannak”.

A tiltás kiterjed a többi közt a Nemzeti Sportra, a mindmegette.hu receptoldalra, a likebalaton.hu. programmagazinra és számos megyei és városi kiadványra is – ismertették.

Nem nevezik meg konkrétan a szövegben, de hozzájuk tartozik a Délmagyarország is, így most annak a hirdetései sem tudnak megjelenni a Facebookon, ami azt jelenti, hogy sokkal kisebb eséllyel bukkannak majd fel tartalmaik a közösségi oldalon a felhasználók hírfolyamaiban.

A Mediaworks a tiltás miatt a közösségi oldalon nem politikai vonatkozású hírekre és tartalmakra sem tudja felhívni a figyelmet, ezért arra kéri az olvasókat, hogy kizárólag az eredeti internetes címeken keressék a tartalmakat.

A történtek kapcsán a hvg.hu egy korábbi cikkükre hívja fel a figyelmet. A Fidesz gyilkos kampánygépet csinált a Facebookból, és most retteg, hogy elveszíti című szövegben azt írták:

„Bajba került a Facebook, mert sokan a számlájára írják az illiberális erők felemelkedését. Bár a szemrehányás túlzó, Magyarországon tetten érhető a választók masszív befolyásolása az internetes óriás felületén. A kormánynak kedves médiatermékek szinte szőnyegbombázást hajtottak végre a 2018-as választások előtti pár hétben. A nemzetközi támadások miatt a Facebook irányváltást ígér, változtat működésén, és megszűri az EP-választás előtt a politikai tárgyú hirdetéseket. Nagyobb tétje lehet ennek, mint sejtenénk.”

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Facebook fideszmédia közösségi média média médiapiac NER Délmagyarország