Hirdetés
Túl a városon 2019. április 30. 23:21 Forrás: MTI

Csehország megadóztatja a Facebookot és a Google-t

A cseh kormány hét százalékos digitális adót vet ki a nagy internetes cégekre, erről állapodott meg a két koalíciós párt, az ANO és a Cseh Szociáldemokrata Párt (CSSD). 

A prágai pénzügyminisztériumnak május végéig kell kidolgoznia a vonatkozó konkrét javaslatot – jelentette kedden a CTK hírügynökség a pénzügyminisztériumtól és a CSSD-től kapott értesülésekre hivatkozva. 

A pénzügyi tárca konzervatív becslése szerint az adóból, amelyet 2020 közepén vezetnének be, évente mintegy öt milliárd korona folyna be az államkasszába.

A digitális adó a legjelentősebb globális szereplőkre fog vonatkozni. Ez reagálás arra, hogy az Európai Unió és az OECD szintjén sikertelen és lassú a megoldások keresése – nyilatkozta Alena Schillerová pénzügyminiszter. 

„A vita nem arról folyik, bevezetjük-e ezt az adónemet, hanem arról, hogy mikor, milyen formában és milyen nagyságban”

– szögezte le a miniszter. 

Megjegyezte: az új adó azokat a cégeket fogja érinteni, amelyek globális szinten évente több mint 750 millió eurós forgalmat bonyolítanak le. 

A pénzügyi tárca a CTK kérésére úgy pontosított, hogy az adót nem a nyereségre, hanem az internetes cégek forgalmára vetik ki. Az érintett cégeknek kötelező lesz megnevezni egy képviselőt, aki a csehországi adókötelezettségeiket intézi – magyarázta Michal Zurovec, a pénzügyminisztérium szóvivője.

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Szeged300
Cimkék: adó Csehország Európai Unió Facebook Google közösségi média média médiapiac