Szegeden 2019. március 21. 16:41

Négysávossá bővül az 5-ös Szeged előtt

Az autópályalehajtótól az ELI bejárati körforgalmáig hízik kétszer akkorára az aszfaltcsík. Száguldani nem fogunk rajta, már csak azért sem, mert a közepén lesz még egy körforgalom.

Mondhatnánk azt is, Szeged legnagyobb gazdasági fejlesztési területe megérdemli, hogy kétszer két sávos úton lehessen megközelíteni. Ám nyilván nem az érdemesség a lényeg, sokkal inkább a várhatóan megnövekedő forgalom. Nagy Sándor, Szeged városfejlesztési alpolgármestere a szeged.hu-nak elmondta, nem egyszerűen útépítésről van szó, külsőinfrastruktúra-fejlesztésről kell itt beszélni, azaz például megcsinálják a csapadékvíz-elvezető csatornákat is.

– Az orosz laktanyában a város közreműködésével is épülő egyetemi Science Park és a Pick területe az, amely mentén megindul a beruházás. Három éve tart már az egyeztetés a Pickkel a külső közművekről. Azt még Szeged önkormányzata, Botka László polgármester javasolta annak idején, hogy a Modern Városok Programban szerepeljen ennek az infrastruktúrának a fejlesztése. Nyilván egy ilyen beruházás nem bírja azt el, hogy egy közcélú fejlesztést ráterheljenek. Épp ezért pontosítani is kellett az igényeket: milyen lesz a vízkibocsátás, mekkora lehet a forgalom növekedése, milyen áram-, gázhasználat lehetséges. Ezeket az információkat mindet bekértük, több körben is egyeztettünk ennek kapcsán – sorolta Nagy Sándor.

Az átlagemberek elsősorban az útfejlesztés érdekli. – Most az 5-ös út még bírja a forgalmat. Hosszú távon viszont mindenki kétszer két sávban gondolkozik, a magyar közút is azt javasolta, hogy most csináljuk meg. Az útszakasz közepén lesz még egy körforgalom a Pick főbejáratánál, a Science Park is biztos, hogy többletforgalmat generál. A logisztikai központban is van még néhány üres telek, ha azokat is belakják, akkor az is növeli a forgalmat errefelé. Most van itt a lehetőség arra, hogy központi forrásból megcsináljuk a szélesítést – tette hozzá az alpolgármester.

Az 5-ösnek így nő a kapacitás, de száguldani nem fogunk rajta, nemcsak a körforgalom miatt, szinte biztos, hogy lesz rajta sebességkorlátozás. Az útépítésen túl még a tóépítés is érdekesebb része a beruházásnak – ez is lesz a legnagyobb költségelem. Mivel nagy területről kell a csapadékvizet elvezetni, ezért az Ativizig és az egyetem korábbi egyeztetése már „megágyazott” ennek a megvalósításának. Ideiglenes tárolókat kell tehát kialakítani, ezek hasonló tavak lehetnek, mint amilyen az ELI-nél is van.

Az idei források a tervezés elindítására lesznek elégségesek, a támogató okiratok megszületése után elindulhat a tervezői munka is – félmilliárd forint van a tervezésre.

gszl

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Nagy Sándor útépítés