Hirdetés
Szegeden 2019. február 20. 12:12

Szeged nem enged el egyetlen fillér uniós támogatást sem

Biztonságosabb, korszerűbb, kényelmesebb lett Szegeden a közlekedés az Európai Unió által nyújtott támogatásoknak köszönhetően – mondta Ménesi Imre, a városi közgyűlés városüzemeltetési, fejlesztési és környezetvédelmi bizottságának elnöke a fenntartható helyi közlekedésről tartott tájékoztatón.

Hirdetés

Az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alapjából több mint 1 milliárd forintot fordított tavaly a szegedi önkormányzat a helyi közlekedés körülményeinek javítására. A kivitelezési munkálatok májustól év végéig tartottak.

A fejlesztések során átépült és megújult közel 6600 négyzetméter járda és akadálymentesített peron, 500 méter közös autóbusz-kerékpársáv, valamint 150 méter önálló kerékpársávval bővült a biciklis úthálózat. Megújult 666 méter közút, valamint 15 ezer négyzetméter köztér és zöldfelület. A kerékpárosok 71 új kerékpártámaszt vehettek birtokba szerte a városban.

Az igazán nagy beruházások a város forgalmas csomópontjaiban mentek végbe. Körforgalmat alakítottak ki a Szilléri sugárút és a Fecske utca találkozásánál, felújították a kereszteződést a Huszár Mátyás rakpartnál, valamint a Tisza Lajos körúton. Ez utóbbi helyszínen egyébként évek óta zajlanak a rekonstrukciós munkák, és már csak egy kis szakasz maradt ki belőle. Ménesi Imre elmondta, hogy rövidesen elkezdődhet a Hősök kapujától az Árvízi emlékműig tartó rész felújítása is.

Rendkívül fontos része volt a tavalyi közlekedési beruházásoknak, hogy 36 buszmegálló újult meg. Ezek amellett, hogy akadálymentesek, kerékpáros-barát átvezetést biztosítanak a bicikliseknek, a megterhelést is sokkal jobban bírják majd, mint a felújítás előtt. Minden egyes peron sárga színű klinkerburkolatot kapott, ami nemcsak esztétikusabb, mint a korábbiak, de messziről is jól felismerhetővé teszi a megállókat. Emellett a bazaltbeton burkolat biztosítja, hogy nem fog néhány éven belül megsüllyedni az út ott, ahol a nagy járművek megállnak.

Ménesi Imre azt is elmondta, hogy szerették volna időben jobban elhúzni a beruházásokat, ám az uniós pénzek kezelésével megbízott ügynökséget a kormány teljesen szétverte, majd a Miniszterelnökség alá rendelte ezt a területet, ezért két évig lényegében álltak a pályázatok. Ez különösen a kistelepüléseket érintette hátrányosan, ugyanis a beruházások költségei időközben megnőttek, több önrészt kellene biztosítaniuk, ám a lehetőségeik korlátozottak.

Sok problémát okoz a kivitelezőknél a munkaerő hiánya, így sokszor meg sem pályáznak olyan beruházásokat, melyek nem kecsegtetnek nagyobb bevétellel. Szegeden azonban sikerült megfelelő partnereket találni, így jó eséllyel nem enged el egy fillér uniós támogatást sem a város. Várhatóan a mostani költségvetési ciklusban lehívható fejlesztési támogatásokat a város szépítésre, korszerűsítésére tudja majd fordítani az önkormányzat.

Videónk is van! Nézze meg a Szeged Televízió híradójának riportját is!

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Szeged300
Cimkék: közlekedés Ménesi Imre uniós pályázat felújítás közösségi közlekedés tömegközlekedés