Túl a városon 2019. február 4. 20:41 Forrás: MTI / 444

A kormánymédiát bíráló interjúja után lemondott a fideszes médiaholding elnöke

Varga István, a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (amit az MTI-szerint egyesek Kesma néven is emlegetnek) kuratóriumi elnöke hétfőn az állami hírügynökségnek nyilatkozva jelentette be, hogy távozik.

November végén tíz kiadóvállalat csatlakozott a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz, tájékoztatásuk szerint az alapítvány célja a többi között, hogy a magyar írott sajtókultúra fennmaradását segítse.

Mármint ez a PR-szöveg, a valóság ezzel szemben nagyjából úgy néz ki, hogy tavaly év végén szinte az összes Fidesz-közeli vállalkozó tulajdonában álló médiaterméket egyetlen óriásira duzzadó alapítványba szervezték néhány hét leforgása alatt, a tulajdonosok, akik korábban saját pénzünkön vásárolták ezeket a médiatermékeket (nyomtatott újságok, rádiócsatornák, online lapok) teljesen életszerűtlen módon önként és dalolva mondta le ezekről a tulajdonaikról. Kivéve Andy Vajnát, aki előbb eladta a Lapcomot Mészáros Lőrincnek, aki nagyjából egy nap alatt szintén felajánlott a céget a Kesmának (ízlelgessük ezt a csodálatos rövidítést!).

Ennek a világviszonylatban is páratlan felajánlási hullámnak a következtében került az alapítvány tulajdonába a Délmagyarország mellett (ahol egyébéként éppen a napokban volt főszerkesztőváltás) a szegedma nevű kormánybarát bulvárlap is, valamint még több száz (!) méidatermék.

A Kesmához tartozik a teljes megyei lappiac, valamint az Echo TV, a Hír TV, a Magyar Idők, a Bors, a Nemzeti Sport, a Lokál, a Figyelő, a Ripost, az Origo kiadóvállalata, az Opus Press, több rádióállomás, összesen 476 médium – írja a 444, amelyik éppen hétfőn délután írta meg, hogy a most lemondott Varga István, aki egyébként korábban (rendkívül meglepő módon) fideszes parlamenti képviselő volt, a behir.hu-nak, vagyis egész pontosan a Békéscsabai Médiacentrumhoz tartozó TV7-nek adott interjújában a többi között arról beszélt, hogy

igényes, jó tollú újságírókat inkább a másik oldalon lát, és hogy kormánypárti ember létére inkább Élet és Irodalmat járat, Origó helyett Indexet olvas és a napot Népszavával kezdi.

És beszélt arról is, hogy a kormány nem tehet mást, mint megpróbál egy ilyen újságíró-társadalmat kialakítani.

Sőt, azt is mondta az Echo TV-re és a Hír TV-re utalva, hogy

nem azt szeretné látni, hogy Magyarország felett felhőtlen az ég, hogy minden szép és jó és mindenki jól szerepelt, és a kormánynak csak hibátlan döntései vannak.

Mint mondta,

"Ez nem propaganda, ez nem sajtó, ez valami egészen más. Na, ebben kéne változtatni."

És még azt is hozzátette, hogy jelenleg nincs a konzervatív oldalnak komoly újságja, és szerinte újra kell indítani a Magyar Nemzetet, hogy pár év alatt felépüljön ott egy jó gárda.

Varga az interjúja megjelenését követően szinte pillanatok alatt, alig néhány órával később, ma este távozott a pozíciójából.

Mindez a kormánybarát Magyar Idők szűkszavú interpretációjában úgy fest, hogy Varga István azt követően távozik, hogy az interjúban

a valóságtól elrugaszkodó állításokat fogalmazott meg a konzervatív média helyzetéről.

Mi pedig, engedtessék meg nekünk: a térdünket csapkodva, hangosan röhögünk.

Varga István remek interjúját itt máris megnézheti!

kmn

* * *

Szeged.hu – Minden, ami Szeged! Tartson velünk a Facebookon is!

Cimkék: Fidesz fideszmédia Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány lemondás média médiapiac sajtó sajtószabadság